اونس طلا2305.49
مظنه14,861,000
18 گرم3,430,600
ارزش سکه33,481,833
قدیم (بهار)38,201,000
جدید (امامی)41,801,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

الاکلنگ‌ طلا و دلار فعال شد

پس از انتشار گزارش بازار آمریکا، الاکلنگ‌ طلا و دلار فعال شد. شاخص دلار با گزارش‌های بهتر از انتظار بازار کار آمریکا تقویت شد و طلا به عنوان دارایی رقیب دلار نزولی شد.

به گزارش سایت طلا،بعضی کارشناسان معتقد هستند بازار ایران در عمل سه روز در هفته به طور موثر می‌تواند در تماس با اقتصاد جهان باشد. اقتصادهای جهان در روز شنبه و یکشنبه تعطیل هستند، در ایران نیز در روز پنجشنبه و جمعه بازار سرمایه و برخی مشاغل تعطیل هستند که همین مسئله باعث می‌شود تا بازار ایران و جهان تنها سه روز در هفته به‌طور پویا و مستقیم با هم در تعامل باشند. چندی پیش این موضوع در مجلس بررسی شد (تعطیل کردن شنبه به جای پنجشنبه‌) که در صورتی که ترتیب اثر داده شود در پویایی بازار داخل در ارتباط با بازار بین‌الملل موثر است.

گزارشی که به ضرر طلا تمام شد

در حالی‌که در روز جمعه بازارهای ایران تعطیل بود، یکی از مهم‌ترین گزارش‌های اقتصادی جهان برای دلار و طلا منتشر شد. روزقبل گزارش اشتغال و دستمزد آمریکا منتشر شد که بر اساس گزارش نوامبر ۲۰۰ هزار شغل به اقتصاد ایالات متحده افزوده شده که بهتر ازانتظار ۱۸۰ هزارتایی بازار است. نرخ بیکاری به طور غیر منتظره‌ای کاهش یافت هم‌چنین افزایش دستمزدها ادامه‌یافت.

همین گزارش کافی بود که الاکلنگ‌ طلا و دلار فعال شود. شاخص دلار با گزارش‌های بهتر از انتظار بازار کار آمریکا تقویت شد و طلا به عنوان دارایی رقیب دلار نزولی شد.

طلای جهانی با انتظاراتی که از رکود داشت منتظر تعدیل زودتر سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو بود که با این خبر سورپرایز شد و فرو ریخت. طلای جهانی به مرز مهم دو هزار دلاری برگشت و با توجه به اینکه طلای جهانی اخیرا مهم‌ترین لیدر بازار طلا و سکه در داخل بوده این اتفاق می‌تواند در روز بعد شرایط را برای طلا و سکه داخل سخت کند‌.

سیگنال درهم به دلار

محمدرضا فرزین رییس بانک مرکزی در هفته قبل از فراوانی درهم در کشور سخن گفت و اعلام کرد که آنقدر در مرکز درهم عرضه می‌شود که در پایان روز بازهم اضافه می‌ماند.

چنین اظهار نظری همزمان با فرارسیدن موعد تقاضای ژانویه برای بازار ارز مورد توجه قرار می‌گیرد چرا که طبق سنوات گذشته در ماه ژانویه تقاضای تسویه شرکت‌ها افزایش می‌یابد که غالبا با درهم هست و دلار در سال‌های قبل در این موعد با اهرم درهم غالبا صعودی می‌شد.

در هفته گذشته پس از تعطیلات روز ملی امارات که به مناسبت پنجاه و دومین‌ سالگرد تشکیل امارات بوده درهم با وجود انباشت احتمالی تقاضا در تعطیلات نزولی شد که نشان می‌دهد بازارساز به این راحتی‌ها اجازه رشد دلار و درهم نمی‌دهد.

حباب درهم در پایان هفته قبل کاهش یافت که می‌تواند مانع رشد دلار شود و احتمال کاهش دلار را تقویت کند که با توجه به کاهش ارزش اونس طلای جهانی به نظر می‌رسد شرایط برای طلا و سکه داخلی سخت‌تر شود و احتمال شکست حمایت‌ها در بازار ارز و طلا افزایش یابد.

بیشترین بازدهی به بورس رسید

بازار سرمایه در روز چهارشنبه اصلاح کرد و ارزش معاملات خرد نسبت به روز سه‌شنبه کاهش یافت ولی در نهایت بورس بهترین بازار هفته قبل بود، شاخص کل ۱۱۰ هزار واحد بالاتر از مدت مشابه قبل ایستاد و رشد ۵.۳ درصدی را ثبت کرد.

بورس تهران از سد مقاومت دو میلیون و۱۰۰ هزار واحدی گذشته است و ارزش معاملات خرد می‌گوید می تواند شرایط بهتری برای بازار سرمایه رقم بخورد.

شاخص انبوه‌سازی و گروه پرطرفدار خودرویی بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند که اگر این روند ادامه پیدا کند و ارزش معاملات این دو گروه صعودی شود می‌توان انتظار ادامه روند صعودی و فتح قله دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی را از بازار داشت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد