اونس طلا2337.76
مظنه14,851,000
18 گرم3,428,300
ارزش سکه33,459,303
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)41,300,000
نیم23,700,000
ربع14,800,000

واکنش ایران به اتهامات بی‌اساس انگلیس

در پی ادعاهای بی‌اساس نماینده انگلیس، سفیر و نماینده دائم ایران در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت، ضمن رد این اتهامات بی اساس، به نقش اساسی انگلیس در رنج و ناراحتی طولانی مدت برای مردم فلسطین اشاره کرد.

به گزارش سات طلا،در پی ادعاهای بی‌اساس نماینده انگلیس در جلسه توجیهی شورای امنیت سازمان ملل درباره فلسطین علیه جمهوری اسلامی ایران، امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت سازمان ملل و دبیرکل این سازمان، این اتهامات را به شدت محکوم و رد کرد.

نماینده انگلیس در نشست شورای امنیت ادعا کرده بود که ایران از طریق فعالیت‌های بی ثبات کننده و حمایت از گروه‌های نیابتی از جمله حماس، حزب الله و جهاد اسلامی تهدید علیه منطقه است.

در این نامه آمده است: مایلم اتهامات بی اساس نماینده بریتانیا علیه کشورم را در جلسه توجیهی علنی شورای امنیت سازمان ملل متحد که در ۲۹ نوامبر ۲۰۲۳ تحت عنوان وضعیت خاورمیانه، از جمله فلسطین برگزار شد، به شدت محکوم و رد کنم. آقای طارق احمد، وزیر کشور انگلستان در سخنان خود در این نشست، ضمن نادیده گرفتن مسؤولیت کشور خود در شرایط کنونی خاورمیانه و سیاست‌های بی ثبات کننده انگلیس، تلاش کرد تقصیر را به گردن جمهوری اسلامی ایران بیندازد.

در نامه مذکور عنوان شده است: بی‌تردید، بریتانیا نقشی اساسی در رنج و ناراحتی طولانی مدت مردم فلسطین داشته است. ریشه‌های شوم این مصیبت را می‌توان در بیانیه بالفور جستجو کرد که نشان‌دهنده آغاز نزدیک به یک قرن سختی برای فلسطینی‌ها است.

ایروانی در این نامه خاطرنشان کرده است: حمایت مستمر و تزلزل ناپذیر بریتانیا از جنایات و تجاوزات نسل کشی اسرائیل علیه مردم فلسطین و کشورهای منطقه به طور قابل توجهی اقتدار اخلاقی این کشور را برای صدور مجوز قضاوت در مورد نیات و سیاست‌های دیگران کاهش می‌دهد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد