اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا دوباره تغییر می کند!

امروز قیمت طلا به دنبال افزایش ارزش دلار و سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا پایین آمد.سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات دقیق حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات‌متحده در روز جمعه هستند که می‌تواند به ارزیابی بیشتر چشم‌انداز نرخ بهره کمک کند.

به گزارش سایت طلا،فلز زرد در اولین ساعت معاملات در روز سه‌شنبه در آسیا رو به افزایش بود اما دوباره کاهشی شد. این فلز گرانبها در روز گذشته به خاطر احتمال کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در اوایل سال آینده میلادی به یک رکورد جدید رسید و بعد دوباره پایین آمد.

قیمت طلا در معاملات اولیه روز دوشنبه با یک افزایش 3.1 درصدی به رکورد 2040 دلار رسید. اظهارات جرم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا که از نظر تاجران نشان دهنده کاهش قریب الوقوع نرخ بهره بود باعث بالا رفتن قیمت طلا شد. اما قیمت طلا به دنبال افزایش ارزش دلار و سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا پایین آمد.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 40 دلار کاهش به 2032 دلار رسید.

سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات دقیق حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات‌متحده در روز جمعه هستند که می‌تواند به ارزیابی بیشتر چشم‌انداز نرخ بهره کمک کند. داده‌های هفته گذشته به کاهش فشارهای تورمی و کاهش تدریجی بازار کار اشاره کرد که ایده کاهش زودهنگام نرخ بهره را تقویت کرد.

بازارها هنوز هم 55 درصد احتمال می‌دهند فدرال رزرو نرخ بهره را در ماه مارس پایین بیاورد. تاجران در حال حاضر منتظر اطلاعات مربوط به بازار اشتغال آمریکا هستند که قرار است در چند روز آینده منتشر شود و سرنخ‌های بیشتری در مورد اقدامات بعدی بانک مرکزی آمریکا ارائه دهد.

قیمت طلا حدود 12 درصد از اوایل اکتبر افزایش یافته است که دلیل اصلی آن را می‌توان تمایل به خرید این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن به دنبال آغاز درگیری بین حماس و رژیم صهیونیستی دانست. به علاوه، پررنگ‌تر شدن دورنمای تسهیل سیاست‌های پولی آمریکا هم در افزایش قیمت طلا موثر بوده است. موج خرید طلا توسط بانک‌های مرکزی دنیا هم باعث تقویت این فلز گرانبها در سال جاری میلادی شده است.

طلا در دوره‌های عدم اطمینان اقتصادی و ژئوپلیتیکی به دلیل وضعیت آن به عنوان یک ذخیره قابل اعتماد ارزش، تمایل دارد که عملکرد خوبی داشته باشد. هنگ کون هاو، رئیس استراتژی بازارها، اقتصاد جهانی و تحقیقات بازار عنوان کرد که کاهش پیش‌بینی‌شده دلار و نرخ بهره در سال ۲۰۲۴ محرک‌های مثبت کلیدی طلا هستند. او تخمین زد که قیمت طلا تا پایان سال ۲۰۲۴ می‌تواند به ۲۲۰۰ دلار برسد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد