اونس طلا2335.79
مظنه14,846,000
18 گرم3,427,200
ارزش سکه33,448,038
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)41,300,000
نیم23,700,000
ربع14,800,000

شرط وزیر صمت برای آزادشدن واردات لوازم خانگی

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره واردات لوازم خانگی گفت: وقتی ناترازی از ابعاد کمی و کیفی لوازم خانگی داخلی رفع شود، دلیلی برای محدودیت واردات وجود ندارد، لذا از نظر من نباید ممنوعیتی در مورد واردات لوازم خانگی داشته باشیم.

به گزارش سایت طلا، عباس علی‌آبادی امروز در حاشیه آئین افتتاحیه دومین نمایشگاه اوراسیا در جمع خبرنگاران در خصوص واردات لوازم خانگی اظهار داشت: در زمینه لوازم خانگی ما در کشور از پتانسیل بسیار خوبی برخوردار هستیم و من معتقدم که می‌توانیم با کمی کار کردن نام زیبنده‌ای در خصوص تولید لوازم خانگی به روز در منطقه به دست آوریم، لذا این نوید را می‌دهم که دیری نخواهد پایید که سازندگان لوازم خانگی ما در چنین زاویه‌ای قرار گیرند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:‌ وقتی ناترازی از ابعاد کیفی و کمی رفع شود دیگر دلیلی ندارد که واردات محدود شود.

وزیر صمت افزود: محدودیت در واردات برای این است که زمینه را برای سازندگان داخلی فراهم کنیم.به نظر من ممنوعیتی در مورد واردات لوازم خانگی نباید وجود داشته باشد.

وی افزود: معتقدم که باید به سمت بازارسازی و بازارهای رقابت کامل پیش رویم زیرا در بازارهای رقابت کامل نیازی به محدودیت‌های فیزیکی وجود ندارد.

علی‌آبادی در ادامه در خصوص برگزاری نمایشگاه اوراسیا اظهار داشت: این نمایشگاه فرصتی را فراهم می‌کند تا ظرفیت‌ها به یکدیگر را بهتر بشناسیم.

وی اظهار داشت: در دور اول برگزاری این نمایشگاه موافقت‌نامه تجارت ترجیحی ایران با کشورهای عضو اوراسیا امضاء شد و پیرو آن روابط تجاری ما با منطقه اوراسیا تا دو برابر افزایش یافت. بنابراین فکر می‌کنم با امضاء موافقت‌نامه تجارت آزاد ایران و اوراسیا رشد تجاری ما با این منطقه باز هم افزایش خواهد یافت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این سوال که مدیریت شهری چرا اصرار به نبود نمایشگاه دارد، گفت: الان خوشبختانه چنین اصراری ندارد نمایشگاه یکی از نمادهای مؤثر در بهبود فضای زندگی است و ضروری است کشور بزرگی مانند تهران دارای چند نمایشگاه باشد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد