اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا در مسیر رسیدن به بالاترین سطح جدید !

سرمایه‌گذاران در حال حاضر بر اطلاعات اشتغال در بخش غیر کشاورزی آمریکا تمرکز کرده‌اند که قرار است در روز جمعه منتشر شود و می‌تواند دورنمای نرخ بهره را تحت تاثیر قرار دهد.

به گزارش سایت طلا،فلز زرد در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه به بالاتر از 2100 دلار در هر اونس رسید. اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا بیش از پیش تاجران را مطمئن کرده که بانک مرکزی این کشور نرخ بهره را در اوایل سال آینده میلادی پایین می‌آورد.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

گزارش‌های اقتصادی ایالات متحده و اروپا هشدار رکود می‌دهد و همین مسئله موجب تضعیف شاخص دلار و کاهش بازدهی اوراق قرضه و تقویت طلا شده‌است. در یک ماه گذشته شاخص دلار تضعیف شده است و از نزدیکی ۱۰۶ تا کانال ۱۰۳ کاهش یافته است، بازدهی اوراق ده ساله خزانه‌داری آمریکا نیز از نزدیکی ۴.۷ به نزدیکی ۴.۲ کاهش پیدا کرده‌است.

اما قیمت هر اونس طلا در لحظه تنظیم این گزارش با 30 دلار کاهش به 2071 دلار رسید.

طلا در دوره‌های عدم اطمینان اقتصادی و ژئوپلیتیکی به دلیل وضعیت آن به عنوان یک ذخیره قابل اعتماد ارزش، تمایل دارد که عملکرد خوبی داشته باشد.

هنگ کون هاو، رئیس استراتژی بازارها، اقتصاد جهانی و تحقیقات بازار عنوان کرد که کاهش پیش‌بینی‌شده دلار و نرخ بهره در سال ۲۰۲۴ محرک‌های مثبت کلیدی طلا هستند. او تخمین زد که قیمت طلا تا پایان سال ۲۰۲۴ می‌تواند به ۲۲۰۰ دلار برسد.

تاجران پس از اظهارات پاول تقریباً متقاعد شده‌اند که نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در حال حاضر در اوج قرار دارد و مسیر پیش‌رو نزولی خواهد بود.

تاجران در حال حاضر 70 درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره تا ماه مارس سال آینده میلادی کاهش یابد.

اظهارات پاول ارزش دلار و نرخ سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری آمریکا را در روز جمعه پایین آورد و جذابیت طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا افزایش داد.

سرمایه‌گذاران در حال حاضر بر اطلاعات اشتغال در بخش غیر کشاورزی آمریکا تمرکز کرده‌اند که قرار است در روز جمعه منتشر شود و می‌تواند دورنمای نرخ بهره را تحت تاثیر قرار دهد.

قیمت نقره امروز با 0.03 درصد افزایش به 25 دلار و 87 سنت رسید. پلاتین هم با 0.44 درصد کاهش 933 دلار و 6 سنت معامله می‌شود.

تحلیلگران با استناد به عدم اطمینان ژئوپلیتیک، احتمالا ضعیف‌تر شدن دلار آمریکا و کاهش احتمالی نرخ بهره اظهار کردند که قیمت طلا در مسیر رسیدن به بالاترین سطح جدید در سال آینده است و ممکن است بالای سطح ۲۰۰۰ دلار باقی بماند.

طبق گزارش Fedwatch، قیمت‌های آتی صندوق فدرال رزرو ۹۷ درصد احتمال دارد که فدرال رزرو در ماه دسامبر نرخ‌ها را متوقف کند و ۶۰ درصد احتمال دارد که بانک مرکزی نرخ‌ها را ۲۵ واحد پایه کاهش دهد و در محدوده ۵ تا ۵.۲۵ درصد قرار دهد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد