اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سرمایه گذاران طلا نگران نباشند / رکوردی جدید برای قیمت طلا

قیمت طلا پیش بینی می‌شود در نیمه اول 2024 به یک رکورد جدید برسد.

به گزارش سایت طلا،فلز زرددر آستانه دومین افزایش قیمت ماهانه قرار دارد. بالا رفتن احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تمایل برای خرید این فلز گرانبها را افزایش داده است.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 4 دلار افزایش به 2044 دلار رسید.

تحلیلگران عقیده دارند امید به آسان شدن سیاست‌های پولی بانک مرکزی آمریکا و کاهش نرخ بهره تا پایان سه ماهه اول سال آینده میلادی و تاثیر آن بر ضعف دلار، قیمت طلا را در کوتاه مدت در همین محدوده خوشبینانه نگه می‌دارد.

در این بین، شاخص دلار تا بالاتر از 103.50 افزایش یافته، اما بدترین عملکرد ماهانه خود را طی یک سال گذشته داشته است. سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا هم بالا رفته، بطوری که سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا از 4.24 به 4.32 رسیده است.

تحلیلگران عقیده دارند بالا رفتن ارزش دلار می‌تواند به ضرر طلا باشد. اما کاهش قیمت این فلز گرانبها تا 2015 و 2020 دلار خواهد بود و زمانی باید نگران بود که ارزش طلا به زیر 2000 دلار برسد.

تاجران 80 درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا تا ماه مه کاهش یابد. بنابراین پیش بینی می‌شود قیمت طلا در نیمه اول 2024 به یک رکورد جدید برسد.

تمرکز سرمایه‌گذاران در حال حاضر به اظهارات جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکاست که قرار است در روز جمعه سخنرانی کند.

در میان سایر فلزات گرانبها قیمت نقره با 0.19 درصد افزایش به 25 دلار و 71 سنت رسید. پلاتین هم با یک افزایش 0.27 درصدی 932 دلار و 2 سنت معامله می‌شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد