اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چند خبر مهم برای صنعت طلا و جواهر / این صنعت حرف جدید برای گفتن دارد

معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:این نمایشگاه ها اگر چه به فاصله نزدیک به هم برگزار شده اما باز هم حرف جدید برای گفتن دارد که نشان دهنده پتانسیل و توانمندیهای این صنعت است .

محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت در مصاحبه اختصاصی با سایت طلا درباره هشتمین نمایشگاه طلا و جواهر مشهد گفت: اگرچه زمان برگزاری نمایشگاه تبریز و مشهد کمتر از یک ماه بود اما امروز خوشبختانه شاهد اضافه شدن غرفه های جدید و تنوع و رونمایی از محصولات جدید در سایر غرفه ها بودیم.

وی خاطرنشان ساخت: این نمایشگاه ها اگر چه به فاصله نزدیک به هم برگزار شده اما باز هم حرف جدید برای گفتن دارد که نشان دهنده پتانسیل و توانمندیهای این صنعت است و استقبال خوب شرکت کنندگان از این نمایشگاه نشان می دهد که این یک صنعت پویا است.

محمد مهدی برادران از رونمایی شمش طلای پنج نه برای اولین بار در ایران سخن گفت که بالاترین در سطح جهان محسوب می شود و زنجیره داخلی آن از معدن خراسان تا شمش و مصنوعات طلا می باشد.

معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به رونمایی برنامه ای در افق 1407گفت : اهداف بسیار چالشی را در حوزه تولید و در حوزه صادرات هدفگذاری کرده ایم و باید برای رسیدن به این اهداف نمایشگاه ها و نشستهای مختلفی با مشورت بخش خصوصی داشته باشیم و با حمایت همه ارگان های حاکمیتی بتوانیم رشد تولید را دنبال کنیم.

برادران با اشاره به اینکه مشهد یک شهر بین المللی است گفت: در سال بسیاری از شیعیان به این شهر سفر می کنند و باید از همه توانمندیهای صنعت ایران خصوصا صنعت مصنوعات طلا ،جواهر و نقره آگاه شوند خصوصا فیروزه که مشهد را تبدیل به شهر گوهر سنگهای ایران کرده است و میتوانیم با پتانسیل استفاده از مرزمان در افغانستان از آن یهره مند شویم.

این مقام مسئول در مورد موضوعات امروز میز طلای کشوری از ورود 13 تن شمش طلای ورودی با تعرفه گمرکی صفر اشاره کرد و گفت: این مقدار طلا باعث می شود طلا با قیمت مناسب وارد کشور می شود و آرامش در بازار طلا و مواد اولیه برای مصنوعات طلا به وفور یافت می شود.

وی همچنین از بازدید کارخانه طلای قروه همراه با دکتر خاندوزی در سفر ریاست جمهوری به کردستان سخن گفت : که این کارخانه برنامه های خوبی دارد و می تواند بیش از 50 درصد از طلا و شمش کشور را تامین کند و ابراز امیدواری کرد فعالیتش را ادامه دهد .

خبر سوم از پیگیری کدهای جدید آیسیک برای مصنوعات نقره جهت صادرات محصولات نقره و همچنین از پیگیری میزان افزایش نقره همراه با مسافر خبر داد که بتوانند برای صادرات انگشترهای نقره و آیینه و شمعدان که قبلا محدودیت ایجاد شده را به حداقل برسانیم.

وی در پایان از دست اندکاران و شرکت کنندگان در نمایشگاه و رسانه تخصصی طلا و جواهر تشکر و قدردانی کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد