اونس طلا2337.71
مظنه15,121,000
18 گرم3,490,600
ارزش سکه34,067,613
قدیم (بهار)38,700,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,600,000
ربع14,800,000

پیش بینی بازار ارز تا پایان سال

بانک مرکزی هر چقدر بتواند در چارچوب قانون جدید، توان مدیریتی و نظارتی خود را ارتقا دهد، ثبات در بازار ارز نیز تداوم خواهد یافت.

به گزارش سایت طلا،حسین طوسی، عضو کمیسیون پول و سرمایه اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر لزوم افزایش اختیارات و استقلال عمل بانک مرکزی و تاثیر آن بر مدیریت بازار ارز گفت: قطعا بانک مرکزی برای پیاده‌سازی و اجرای برنامه‌های خود از جمله سیاست‌های تثبیت بازار، نیازمند توان کافی مدیریتی و عملیاتی است که این موضوع تنها با افزایش اختیارات و استقلال اصلی‌ترین نهاد پولی و ارزی کشور تحقق می‌یابد.

در نتیجه می‌توان امیدوار بود که تاثیر سیاست‌های بانک مرکزی طبق قانون جدید در جهت مدیریت بازار، بسیار بهتر و جامع‌تر از گذشته عمل خواهد کرد.

بیش از هشت ماه از سال جاری گذشته و ما بر خلاف سال‌های گذشته شاهد ثبات قابل قبول قیمت دلار در بازار بودیم که این مساله یکی از دستاورد‌های مثبت و مهم سیاست‌های تثبیت بانک مرکزی است.

همین موضوع دلیل محکمی برای لزوم افزایش اختیارات و استقلال بانک مرکزی است و حالا با توجه به قانون جدید می‌توان حداقل تا پایان سال به تداوم و استمرار ثبات در بازار ارز همچنان امیدوار باشیم.

رونق اقتصاد ایران نیازمند تقویت بخش مولد، تسهیل روند واردات و صادرات و تجارت جهانی و کاهش فشار حاصل از مشکلات ارزی و تورم است که خوشبختانه قانون جدید بانک مرکزی و افزایش اختیارات و استقلال آن می‌تواند نویدبخش اتفاقات مهم و آینده‌ای روشن‌تر در رسیدن به این اهداف باشد.

معتقدم بانک مرکزی هر چقدر بتواند در چارچوب قانون جدید، توان و امکان مدیریتی و نظارتی خود را ارتقا دهد، ثبات در بازار ارز نیز تداوم خواهد یافت که این روند می‌تواند بهبود هر چه بیشتر وضعیت اقتصادی را برای کشورمان به ارمغان آورد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد