اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

جهش اونس جهانی قیمت سکه را تغییر می دهد ؟

قیمت اونس طلا از روز گذشته به پرواز درآمده و به بالاترین سطح خود در ۶ ماه گذشته رسیده است.

به گزارش سایت طلا،سکه‌بازان در معاملات نقدی روز دوشنبه برخلاف مسیر یکشنبه شنا کردند. فلز زردرنگ داخلی عصر دیروز با ۵۰ هزار تومان افزایش بر روی پله آخر کانال ۲۸ میلیون تومان ایستاد. در پشت خط دوشنبه‌شب هم قیمت سکه دوباره صعودی شد و به ۲۸ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان رسید. عده‌ای از فعالان اقتصادی برای بازار امروز سه‌شنبه ۷ آذرماه پیش‌بینی کردند که احتمالاً سکه از جناح طلای جهانی تحت‌فشار قرار خواهد گرفت و برای فتح خاکریز ۲۹ میلیون تومان تلاش خواهد کرد. گفتی است قیمت انس طلا از روز گذشته به پرواز درآمده و به بالاترین سطح خود در ۶ ماه گذشته رسیده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که مهم‌ترین عامل تقویت طلا، یعنی شاخص دلار جهانی، در نخستین روز از هفته معاملاتی جدید در سراشیبی افتاد و به سطح ۱۰۳.۲۸ واحد رسید. تحلیلگران اقتصادی می‌گفتند نزول شاخص دلار که ناشی از شرط‌بندی‌های اقتصاددانان بر سر توقف یا عقب‌نشینی سیاست‌گذاران از سیاست‌های پولی انقباضی است به نفع فلز زرد تمام شد و این دارایی را با رشد ۲.۱ درصدی روبه‌رو کرد. قیمت انس طلا دیشب در حول‌وحوش ۲۰۱۵ دلار به فروش رسید.

از سوی دیگر برخی دیگر می‌گویند که رشد قیمت سکه در روز جاری به نوسانات قیمت دلار در بازار غیررسمی بستگی دارد. به عقیده این دسته اگر دلار نزولی شود و یا نوسان قابل‌ملاحظه‌ای را ثبت نکند این امر می‌تواند اثرگذاری قیمت انس طلا بر روی قیمت سکه را تا حدودی تعدیل کند.

در شرایط کنونی فنی کارها می‌گویند که سکه امامی در بازار امروز سه‌شنبه ۷ آذر، مرز مقاومتی ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و پس از آن، مقاومت ۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد. از سوی دیگر مرز حمایتی ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای سکه‌بازان مهم است که اگر شکسته شود احتمال عقب‌نشینی تا نیمه کانال ۲۸ میلیون تومان محتمل خواهد بود. البته برخی از معامله‌گران پیش‌بینی می‌کنند که در روز جاری سکه بین خاکریز ۲۸ و ۲۹ میلیون تومان نوسان خواهد کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد