اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

جهش قیمت طلا به بالاترین حد خود / مسیر قیمت طلا عوض می شود

تاجران طلا در حال حاضر منتظر انتشار تولید ناخالص داخلی آمریکا در روز چهارشنبه و شاخص هزینه‌کرد مصرف شخصی در روز پنجشنبه هستند.

به گزارش سایت طلا،قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه به بالاترین حد خود در ۶ ماهه با کاهش ارزش دلار آمریکا رسید. انتظار عدم افزایش دوباره نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا از قیمت این فلز گرانبها حمایت کرده است.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 8 دلار افزایش به 2012 دلار رسید

به گزارش سایت طلا،برخی تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند با توجه به بی‌ثباتی در جهان و تنش‌های ژئوپلتیکی، جذابیت طلا به علت امنیت آن بیشتر می‌شود و قیمت طلا به زودی به 2500 دلار در هر اونس خواهد رسید.

در این بین، شاخص دلار آمریکا که ارزش آن را در برابر 6 ارز برتر دنیا نشان می‌دهد تا 103.40 کاهش یافته، یعنی پایین‌ترین رقم از ماه سپتامبر. پایین آمدن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرده و تمایل برای آن را بالاتر می‌برد.

رشد بخش خصوصی در آمریکا در اوایل نوامبر آهسته‌تر شده است. شاخص مدیران خرید در این بخش روی 50.7 ثابت مانده و شاخص مدیران خرید بخش تولید کارخانه‌ای هم تا 49.4 پایین آمده است، یعنی کمتر از پیش‌بینی 49.8. شاخص مدیران خرید در بخش خدمات تا 50.8 بالا آمده است.

این آمار حاکی از آن است که فدرال رزرو آمریکا موضع آرامتری را در قبال نرخ بهره در اجلاس آینده در پیش خواهد گرفت. بازارها انتظار دارند بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را در اوایل سال آینده میلادی پایین بیاورد که بیش از پیش دلار را تضعیف خواهد کرد.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.

تاجران طلا در حال حاضر منتظر انتشار تولید ناخالص داخلی آمریکا در روز چهارشنبه و شاخص هزینه‌کرد مصرف شخصی در روز پنجشنبه هستند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 1.49 درصد افزایش به 25 دلار و 6 سنت رسید و پلاتین با 0.23 درصد کاهش 932 دلار و 64 سنت معامله می‌شود.

کایل رودا، تحلیلگر بازار مالی در کپیتال اظهار کرد که آنچه در حال حاضر طلا را به حرکت در می‌آورد، کاهش دلار آمریکاست. ارقام اقتصادی که در این هفته از ایالات‌متحده منتشر می‌شود، نشان می‌دهد که طلا بالای ۲۰۰۰ دلار خواهد ماند یا خیر.

معامله‌گران طبق ابزار FedWatch CME به طور گسترده‌ای انتظار دارند که فدرال رزرو در ماه دسامبر نرخ‌های خود را بدون تغییر باقی بگذارد، در حالی که قیمت‌گذاری با احتمال ۶۰ درصدی کاهش نرخ در ماه می سال آینده باشد. نرخ‌های بهره پایین، هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بهره را کاهش می‌دهد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد