اونس طلا2297.71
مظنه14,812,000
18 گرم3,419,300
ارزش سکه33,371,436
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

واکنش ایران به آغاز آتش‌بس موقت در غزه

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از برقراری آتش‌بس موقت بشردوستانه در غزه که قرار است از فردا (جمعه) عملیاتی شود، استقبال کرد و آن را نتیجه پایداری مردم مقاوم فلسطین، مجاهدت رزمندگان مقاومت و گام اول پیروزی خواند.

به گزارش سایت طلا،براساس اعلام «ماجد بن محمد الانصاری» سخنگوی وزارت خارجه قطر، آتش‌بس موقت در نوار غزه، از ساعت هفت صبح فردا (جمعه) سوم آذر به وقت محلی برقرار می‌شود.

در همین خصوص ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امشب (پنجشنبه) دوم آذر ماه در خصوص برقراری آتش‌بس موقت بشردوستانه در غزه، ضمن استقبال از این تحول به عنوان گام اول در مسیر توقف کامل جنایات جنگی رژیم غاصب و کودک‌ کش صهیونیستی علیه شهروندان و زنان و کودکان فلسطینی، این تحول را نتیجه بیش از ۴۵ روز پایداری وصف‌ناپذیر مردم مقاوم فلسطین و مجاهدت و ایستادگی تاریخی رزمندگان مقاومت و گام اول پیروزی خواند.

بامداد چهارشنبه اول آذر ماه حماس و کابینه رژیم صهیونیستی در بیانیه‌های جداگانه از توافق برای آتش بس چهار روزه خبر دادند. براساس این توافق مقرر شد ۱۵۰ اسیر فلسطینی در زندان‌های اسرائیل در ازای رهایی ۵۰ اسیری که در عملیات طوفان الاقصی به اسارت حماس در آمدند، آزاد شوند. توقف درگیری‌ها و ارسال کمک‌های انساندوستانه از دیگر مفاد این آتش بس است.

ناصر کنعانی در همین خصوص بر تداوم تلاش‌ها، ابتکارات و رایزنی‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران با طرف‌های مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و تلاش مشترک با کشورهای دوست و همسو به منظور اتخاذ اقدامات فوری به منظور تثبیت و تداوم کامل آتش‌بس و توقف ماشین کشتار جمعی رژیم صهیونیستی و امدادرسانی فوری به مردم بی‌پناه غزه تأکید کرد.

به گزارش سایت طلا، سخنگوی وزارت خارجه قطر درباره جزییات این آتش‌بس موقت عنوان کرد که تماس‌ها با تمامی طرف‌ها و واسطه‌ها به پایان رسید و لیست اسامی افرادی که قرار است آزاد شوند، دریافت شد. وی در این باره افزود: اولین گروه از اسرای غیرنظامی ساعت ۴ عصر جمعه تحویل گرفته خواهد شد. اولین گروه از اسرای غیرنظامی که قرار است آزاد شوند، شامل ۱۳ زن و کودک است. طی ۴ روز ۵۰ اسیر در غزه آزاد خواهند شد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در این رابطه خاطرنشان کرد: ملت فلسطین اثبات کرد که سرنوشت خود و وطن خویش را چه در میدان جنگ و چه در میدان سیاسی به دست خود رقم خواهد زد و در مقابل هر طراحی و اقدام نسنجیده، متجاوزانه و کوته بینانه رژیم غاصب صهیونیستی و حامیان شناخته شده آن پاسخ مناسب و تعیین کننده نشان خواهد داد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم در آستانه برقراری این آتش‌بس سفری به بیروت داشت و عصر امروز هم برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات قطری وارد دوحه شد. وی در سفرش به بیروت در گفت‌وگو با شبکه لبنانی المیادین گفته بود که «اگر این آتش بس آغاز نشده و ادامه نیابد... شرایط منطقه مانند شرایط قبل از آتش‌بس نخواهد ماند و دامنه جنگ گسترش خواهد یافت.»

* در صورت تداوم جنایات جنگی و نسل‌کشی اسرائیل، سناریوی سخت و پیچیده‌تر مقاومت به اجرا در خواهد آمد

وزیر خارجه همچنین در شبکه اجتماعی ایکس درباره سفرش به بیروت و تحولات غزه نوشت: در لبنان با آقایان نبیه بری، نخست‌وزیر میقاتی، سید‌حسن نصرالله و برخی رهبران حماس و جهاد‌اسلامی دیدار و رایزنی داشتیم. ‏آنچه در غزه و کرانه جریان دارد نسل‌کشی، نقض فاحش حقوق‌ بشر، کوچ اجباری و تلاش برخی کنشگران برای مشروعیت دادن به اشغالگری اسرائیل است.

وی با بیان اینکه ‏استمرار آتش‌بس می‌تواند مانع گسترش بیشتر دامنه جنگ شود، افزود: ‏در دیدار با رهبران مقاومت دریافتم که در صورت تداوم جنایات جنگی و نسل‌کشی اسرائیل، سناریوی سخت و پیچیده‌تر مقاومت به اجرا در خواهد آمد. ‏ما همچنان به تلاش‌های دیپلماتیک جمعی برای توقف خشونت و نسل‌کشی صهیونیست‌ها ادامه می‌دهیم.

پایان پیام/

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد