اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چرا این یکی از وهم‌انگیزترین عکس‌های تاریخ است؟ + عکس

در این عکس یک معمار آلمانی دورۀ ویکتوریا را می‌بینیم که در کنار همسرش نشسته است. در نگاه اول همه چیز عادی است اما حقیقتِ این تصویر بسیار وهم‌آورتر از چیزی است که در ابتدا دیده می‌شود.

در این عکس یک معمار آلمانی دورۀ ویکتوریا را می‌بینیم که در کنار همسرش نشسته است. در نگاه اول همه چیز عادی است اما حقیقتِ این تصویر بسیار وهم‌آورتر از چیزی است که در ابتدا دیده می‌شود.

در دوران ویکتوریا، «عکاسی پس از مرگ»، به ویژه در میان طبقات متوسط و بالا، یک عمل رایج بود. مردم بر این باور بودند که گرفتن عکس از متوفی راهی برای حفظ خاطرات و ادای احترام به عزیزانشان است. در سالن‌های عکاسی، حتی سه‌پایه‌های ویژه‌ای وجود داشت که بدن را در وضعیت عمودی نگه می‌داشت تا به نظر برسد که مرده هنوز زنده است.

نمونه‌ای معروف از عکس‌های پس از مرگ تصویری است که یک معمار آلمانی به نام کارل وبر را در کنار جسد همسر مرده‌اش امیلی استراتفورد نشان می‌دهد. این تصویر که در نظر اول ممکن است یک عکس کاملا عادی به نظر برسد، در واقع چند ساعت بعد از مرگ امیلی گرفته شده است.

با دقت در عکس می‌توانید سیم‌هایی را ببینید که به بدن امیلی بسته شده‌اند تا آن را در حالت عمودی نگه دارند و اینطور القا کنند که او هنوز زنده است.

نمونه‌ای از عکس‌هایی که یک کودک مرده در آن‌ها حضور دارد. کوچکترین کودک حاضر در این عکس در واقع زنده نیست

با گذشت زمان، عمل عکاسی پس از مرگ به طور فزاینده‌ای هراس‌آورتر شد. بسیاری از این عکس‌ها کودکان یا نوزادانی را نشان می‌دادند که با لباس‌های سفید تزئین شده‌اند و طوری ژست گرفته‌اند که انگار در خواب هستند. این تصاویر اغلب برای از بین بردن هرگونه ایراد یا نقص روتوش می‌شدند که این باعث می‌شد آن‌ها غیرطبیعی و وهم‌آور به نظر برسند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد