اونس طلا2321.2
مظنه14,766,000
18 گرم3,408,700
ارزش سکه33,267,798
قدیم (بهار)38,300,000
جدید (امامی)41,300,000
نیم23,700,000
ربع15,100,000

هشدار بغداد به واشنگتن: نقض حاکمیت ملی عراق خطرناک است

وزیر امور خارجه عراق در دیدار با سفیر آمریکا در بغداد تاکید کرد که تشدید تنش اخیر، خطرناک و ناقض حاکمیت ملی عراق است.

به گزارش سایت طلا به نقل از خبرگزاری رسمی عراق ( واع) ، «فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق روز چهارشنبه در دفتر خود در بغداد «آلینا رومانوسکی» سفیر آمریکا در بغداد را به حضور پذیرفت.

وزیر امور خارجه عراق در این دیدار ضمن رد تنش‌های اخیر بین نظامیان آمریکا و مقاومت اسلامی عراق که طی دو روز گذشته افزایش یافت، اظهار کرد: این، تنش خطرناکی است که حاکمیت ملی عراق را که بر اساس قانون اساسی و قانون دولت متعهد به حفظ و صیانت از آن هستیم ، نقض می‌کند.

وی تاکید کرد: دولت عراق حمله به منطقه جُرف النصر را که بدون اطلاع مقامات دولتی عراق انجام شد، محکوم می کند و آن را نقض آشکار حاکمیت ملی عراق می داند و بر اساس قانون اساسی عراق و حقوق بین الملل مردود است.

پیشتر عضو کمیته امنیت و دفاع مجلس عراق روز چهارشنبه در گفت وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم گفته بود که بمباران پایگاه الحشد الشعبی توسط بمب افکن های آمریکایی، اقدامی خطرناک و نقض حاکمیت ملی است.

«وعد القدو» اظهار داشت: بمباران مقر نیروهای الحشد الشعبی توسط آمریکایی ها بیانگر سیاست انتقام‌جویی واشنگتن از این سازمان مردمی است.

عضو کمیته امنیت و دفاع مجل عراق افزود: آمریکا سیاست کینه و انتقام‌جویی را علیه سازمان الحشد الشعبی اعمال می‌کند، زیرا الحشد الشعبی، واشنگتن را در اجرای طرح خود برای تبدیل کردن کشور به طعمه آسان سازمان‌های تروریستی ناکام کرد.

در این پیوند، «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح عراق با صدور پیامی حمله آمریکا به مقر نیروهای سازمان الحشد الشعبی در نزدیکی جرف النصر را به شدت محکوم کرد و افزود: این اقدام بزدلانه نقض آشکار حاکمیت ملی و حمله کینه توزانه به شرافت عراقی ها است.

وی افزود: این حمله دلایل واضح و غیرقابل انکار از دروغ بودن ادعای آمریکا مبنی بر محدود بودن حضور آنها در عراق به عنوان مشاور و مربی را آشکار کرد و دلیلی قطعی است که حضور آنها اعم از دو پایگاه عین الاسد و حریر و در سایر پایگاهها فقط رزمی است.

رئیس ائتلاف الفتح در این پیام با اشاره به اینکه هیچ توجیه قانونی برای حضور نظامیان آمریکایی و نیروهای ائتلاف بین المللی در عراق وجود ندارد، آورده است: امروز همانطور که بارها تاکید کرده‌ایم بر ضرورت خروج فوری نظامیان آمریکایی و تمامی نیروهای ائتلاف بین‌المللی از عراق تاکید می‌کنیم زیرا حضور آنها منجر به ریختن بیشتر خون پاک عراقی ها، سردرگمی اوضاع امنیتی و بازگشت عراق به میدان اول بی‌ثباتی می شود.

بر اساس اعلام شبکه خبری العهد عراق در پی حمله هوایی نظامیان اشغالگر آمریکا به منطقه جرف النصر در روز چهارشنبه هشت رزمنده عراقی شهید شدند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد