اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اسلامی: غنی‌سازی را بر مبنای قانون راهبردی مجلس انجام می‌دهیم

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ما بر اساس «قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران» غنی‌سازی را انجام می‌‌دهیم.

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه مبنای فعالیت‌های آژانس در خصوص ایران، برجام و قطعنامه 2231 است و ما هم بر اساس «قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران» غنی‌سازی را انجام می‌دهیم، گفت: فعالیت‌های ما در چارچوب پادمان انجام می‌گیرد و آژانس بر آن نظارت دارد.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون گزارش اخیر آژانس درباره ایران اظهار داشت: گزارش آژانس دو پایه دارد که یکی از آن‌ها بر اساس قطعنامه 2231 یا همان برجام است که بر این اساس باتوجه به اینکه طرف‌هایی به تعهدات خود عمل نمی‌کنند طرف های دیگر می‌توانند بازگشت از تعهدات داشته باشند و علاوه بر آن قانون اقدام راهبردی مجلس را داریم، نکته دوم بخش پادمانی منع گسترش است که آن هم بر اساس قوانین مشخص آژانس پیش می‌رود.

رئیس سازمان انرژی اتمی عنوان کرد: امیدواریم آژانس از تکرار سیاسی‌کاری بپرهیزد؛ در حال حاضر 120 بازرس آژانس برای ورود به کشور تائید شده است.

اسلامی در خصوص علت مخالفت با حضور برخی از این بازرسان آژانس در کشورمان، گفت: اول اینکه برخی از آنها سال‌هاست به ایران نیامده‌اند و نکته دوم اینکه به موجب ماده 9 اساسنامه، ما این حق قانونی را در پذیرش یا عدم پذیرش بازرسانی که معرفی می‌شوند، داریم.

وی هم‌چنین در پاسخ به سوالی پیرامون آخرین وضعیت ساخت نیروگاه کارون گفت: ان‌شاالله در روزهای آینده عملیات خاکبرداری ساختمان اصلی راکتور این نیروگاه انجام خواهد گرفت و به‌زودی اولین بتن را خواهیم ریخت.

به گزارش سایت طلا، پادمان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی یک سیستم بازرسی و تأیید استفاده صلح آمیز مواد هسته‌ای به عنوان بخشی از پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (NPT) است که تحت نظارت آژانس قرار دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد