اونس طلا2347.24
مظنه14,606,000
18 گرم3,371,800
ارزش سکه32,907,318
قدیم (بهار)37,800,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,500,000
ربع14,700,000

اسرائیل در ازای آزادی هر ۱۰ اسیر یک روز آتش‌بس را تمدید می‌کند

خبرنگار یک پایگاه نزدیک به منابع رژیم صهیونیستی جزئیات تازه‌ای از توافق احتمالی آتش‌بس میان این رژیم و حماس ارائه کرده است.

به گزارش سایت طلا، باراک راوید، خبرنگار آکسیوس جزئیات تازه‌ای از توافق آتش‌بس احتمالی بین رژیم صهیونیستی و حماس ارائه کرده است.

یک مقام ارشد اسرائیلی به پایگاه آکسیوس گفته که ارتش، موساد و شین‌بت از توافق آزادی اسرا با حماس حمایت می‌کنند.

این مقام اسرائیلی گفت که ۵۰ اسیری که قرار است در مرحله اول آزاد شوند قرار است تنها اسرائیلی و یا اسرائیلی‌های دارای تبعیت یک کشور خارجی هستند.

وی اضافه کرد چنانچه حماس اقدام به آزادی اسرایی بکند که اتباع کشورهای خارجی هستند و اسرائیلی نیستند این اقدام بخشی از توافق نیست.

وی تصریح کرد چنانچه در طول چهار روز آتش‌بس، حماس تمایل به آزادسازی اسرای بیشتر داشت به ازای آزادی هر ۱۰ اسیر آتش‌بس یک روز تمدید خواهد شد.

پیش از این سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز پاره‌ای از جزئیات توافق احتمالی میان رژیم صهیونیستی و حماس برای تبادل اسرا را منتشر کرده بود.

این نهاد صهیونیست‌ها به نقل از یک مقام ارشد خبر داد: «توافق آزادی تعدادی از اُسرا، شامل آزادی پنجاه کودک و زن در غزه در چند دفعه می‌باشد».

این منبع اضافه کرد: «در مقابل آزادی برخی از اُسرای اسرائیلی، حدود ۱۵۰ زندانی امنیتی فلسطینی در زندان‌های اسرائیلی آزاد خواهند شد».

این منبع بلندپایه به سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی خبر داد: «آتش بس موقتی برای پنج روز ایجاد خواهد شد و در صورتی که حماس تعداد بیشتری از اُسرا را آزاد کند، این آتش‌بس تمدید خواهد شد».

پیشتر نیز شبکه خبری سی ان ان به نقل از یک دیپلمات آگاه و یک منبع نزدیک به موضوع گزارش داد که قطر امیدوار است امروز توافقی را برای آزادی گروگان‌های غیرنظامی که توسط حماس در عملیات طوفان الاقصی به اسارت گرفته شده بودند را در ازای توقف درگیری ها اعلام کند.

براساس این گزارش، این توافق آزادی برخی زندانیان غیرنظامی اسرائیلی را در ازای توقف درگیریها دربرخواهد داشت.

مقامات آمریکایی نزدیک به مذاکرات تاکید کردند که اگرچه توافق انجام نشده است، اما آنها به طور فزاینده‌ای خوش بین هستند و معتقدند هفته‌های طولانی و دشوار با آزادی گروگانها به ثمر خواهد رسید.

این گمانه زنی‌ها در حالی بیان شده است که «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز،‌ صبح امروز (سه‌شنبه)، در اظهاراتی از جریان داشتن مذاکراتی برای تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی و برقراری آتش‌بس در غزه خبر داد.

هنیه در بیانیه‌ای کوتاه که کانال تلگرامی حماس آن را منتشر کرد، اعلام کرد: «جنبش [حماس] پاسخ خود را به برادران در قطر و میانجیگران تحویل داده است و ما به توافق آتش‌بس نزدیک می‌شویم».

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد