اونس طلا2320.67
مظنه15,146,000
18 گرم3,496,400
ارزش سکه34,123,938
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)42,000,000
نیم24,000,000
ربع15,000,000

قیمت سکه امروز هم دوباره شوکه می شود؟

قیمت سکه امامی در معاملات نقدی روز گذشته با شوک نزولی قیمت طلا و دلار در سراشیبی قرار گرفت.

به گزارش سایت طلا،قیمت سکه امامی در معاملات نقدی روز گذشته از دو جناح با شوک کاهشی روبرو شد.

از یک سو بازار ارز تهران شاهد عقب‌نشینی نرخ دلار بود. طبق ادعای معامله‌گران قیمت دلار تهران در شروع معاملات نقدی روز دوشنبه ۲۹ آبان تا کف کانال ۵۰ هزار تومانی پایین آمده که در مقایسه با روز یکشنبه تقریباً ۴۰۰ تومان کاهش را نشان می‌دهد.

در کنار دلار، بازار جهانی طلا هم شاهد افت قیمت طلا بود. اونس طلا در آغاز هفته معاملاتی جدید در محدوده قرمز قرار گرفت و در ساعت 19 به وقت تهران به قیمت 1972 دلار تنزل یافت. گفتنی است که این دارایی در ساعات پایانی بازارها در هفته گذشته در سقف کانال 1900 دلاری در حال نوسان بود، اما نتوانست به مسیر صعودی خود ادامه دهد و در حال بازگشت به میانه این کانال است.

در همین راستا، قیمت سکه امامی روز دوشنبه با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی بر روی ۲۸ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان قرار گرفت. در پشت‌خط دوشنبه شب هم قیمت سکه نوسان قابل ملاحظه‌ای را ثبت نکرد و نسبت به عصر دوشنبه رنج بود.

در حال حاضر یک پیش‌بینی از قیمت انس طلای جهانی در بازار دست‌به‌دست می‌شود که در آن گفته شده با‌توجه به اینکه صندوق اسپایدر هفته قبل خریدار بوده احتمال افزایش بیشتر است. اگر قیمت انس طلا برمدار افزایش باشد با توجه به شل بودن بازار دلار می‌توانیم شاهد جدایی دوباره بازار ارز از طلا و سکه باشیم.

عده‌ای از تکنیکالیست‌ها باور دارند تا زمانی که قیمت دلار بالای محدوده ۵۱ هزار تومان تثبیت ندهد احتمال نوسان قابل ملاحظه سکه امامی دشوار است.

فنی‌کارها می‌گویند در شرایط کنونی سکه مرز ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد، این مرز برای سکه‌بازان مهم است و اگر سکه نتواند به بالای آن برگردد احتمال عقب‌نشینی تا نیمه کانال ۲۸ میلیون تومان محتمل خواهد بود.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد