اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

وزیر دفاع آمریکا: برای رساندن پیامی مهم به اوکراین سفر کرده‌ام

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا امروز دوشنبه ضمن اعلام ورود به کی‌یف، بر ادامه حمایت واشنگتن از اوکراین تاکید کرد.

به گزارش سایت طلا، در حالی که درگیری‌ها در غزه و حمایت غرب از رژیم صهیونیستی، رئیس‌جمهور اوکراین را نگران کاهش توجهات به جنگ در این کشور کرده، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا با انتشار عکسی در شبکه اجتماعی «ایکس» از سفر به اوکراین خبر داد.

او در این پیام نوشت: همین حالا برای دیدار با رهبران اوکراینی وارد کی‌یف شدم. امروز اینجا هستم تا پیامی مهم را برسانم--ایالات متحده به ایستادگی در کنار اوکراین در مبارزه برای آزادی در برابر تجاوز روسیه، هم اکنون و هم در آینده ادامه خواهد داد.

پیش‌تر، «دیوید کامرون» وزیر خارجه جدید انگلیس که کشورش در کنار آمریکا از حامیان اصلی کی‌یف در جنگ با روسیه بوده، در اولین سفر خارجی خود در این سمت، در اوکراین با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد.

در ویدئویی که دفتر زلنسکی از دیدار روز پنجشنبه او با کامرون منتشر کرد، کامرون می‌گوید با این سفر «می‌خواهد بر حمایت لندن از اوکراین تاکید کند». زلنسکی هم می‌گوید از این سفر سپاسگزار است که در بحبوحه درگیری در خاورمیانه انجام شده که به گفته او توجه جهانی را از جنگ اوکراین با روسیه که اکنون در بیست و یکمین ماه خود قرار دارد و چشم‌انداز پایان زودهنگامی هم ندارد، منحرف کرده است.

انگلیس در کنار آمریکا و کشورهای اتحادیه اروپا از آغاز درگیری‌ها در اوکراین، تلاش کرده‌ با حمایت همه‌جانبه از کی‌یف شکستی سنگین بر روسیه تحمیل و آن را منزوی کند.

این در حالی است که به اذعان کارشناسان و مقام‌های غربی و حتی خود اوکراینی‌ها، کی‌یف نتوانسته در ضدحملات علیه ارتش روسیه به‌رغم در اختیار داشتن تسلیحات و تجهیزات پیشرفته غربی موفق عمل کند و تلفات و خسارات سنگینی را متحمل شده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد