اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

فوری؛ هوای این شهر در وضعیت بحرانی و خطرناک قرار دارد/مجازی شدن مدارس در نوبت عصر

شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای مشهد به عدد ۳۳۷ رسیده است که شاخص بالاتر از ۳۰۰ وضعیت بحرانی و خطرناک را نشان می‌دهد.

به گزارش سایت طلا،بنا بر اعلام مرکز پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی مشهد و بر اساس آخرین اطلاعات واصله از ایستگاه‌های سطح شهر همچنین میانگین شاخص کیفیت هوا از کل ایستگاه‌های مشهد در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۱۴۰ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس گزارش شده است.

در حال حاضر ایستگاه‌های سرافرازان، هفت‌حوض، امامیه، الهیه، تقی‌آباد، ساختمان و رسالت در وضعیت قرمز و ناسالم برای تمام گروه‌ها و سایر ایستگاه‌ها در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارند.

شاخص کلی کیفیت هوا در وضعیت پاک از صفر تا ۵۰ ای. کیو. آی و در وضعیت قابل‌قبول بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای. کیو. آی است. به همین ترتیب اگر شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای.کیو.آی قرار بگیرد، وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است. شاخص عدد ۱۵۱ تا ۲۰۰ وضعیت هوای ناسالم برای همه گروه‌ها، عدد ۲۰۱ تا ۳۰۰ وضعیت خیلی ناسالم و بالاتر از عدد ۳۰۰ بحرانی و خطرناک را نشان می‌دهد.

مجازی شدن مدارس مشهد در نوبت عصر به دلیل آلودگی هوا

براساس اعلام کارگروه شرایط اضطراری گرد و غبار خراسان رضوی، کلیه فعالیت‌های آموزشی تمامی مراکز آموزشی باید به صورت غیر حضوری و در بستر سامانه شاد و وبینار در نوبت عصر تا پایان امروز در مشهد، نواحی هفت‌گانه، تبادکان، احمدآباد و رضویه انجام شود. همچنین کلیه فعالیت‌های ورزشی در محیط‌های باز و بسته تعطیل خواهد بود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، دقایقی پیش در کارگروه شرایط اضطراری گرد و غبار خراسان رضوی که در اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی برگزار شد، مهدی اله‌پور، مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان بیان کرد: پس از اعلام امروز صبح دانشگاه علوم پزشکی به دبیرخانه این کارگروه جهت تشکیل جلسه، جلسه اضطرار به صورت فوری تشکیل و پس از بررسی‌های کارشناسی با تاکید بر آمادگی کامل دستگاه‌های خدمات رسان، امدادی و درمانی از مردم خواست تا از ترددهای غیرضروری پرهیز کنند و مصوبات به شرح ذیل تصمیم‌گیری شد.

دبیر کارگروه شرایط اضطراری گرد و غبار خراسان رضوی اعلام کرد: کلیه فعالیت‌های آموزشی تمامی مراکز آموزشی در نوبت عصر تا پایان امروز در مشهد، نواحی هفت گانه، تبادکان، احمدآباد و رضویه به صورت غیر حضوری و در بستر سامانه شاد و وبینار انجام شود. همچنین کلیه فعالیت‌های ورزشی در محیط‌های باز و بسته در نوبت عصر تعطیل است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: از صبح امروز اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، کلیه فعالیت‌های ورزشی در مدارس را ممنوع اعلام کرد.در این کارگروه مقرر شد، اداره کل هواشناسی استان برای شهرستان مشهد به صورت مجزا و جداگانه هشدار های لازم را اعلام نماید.

وی افزود: منشاء این پدیده امروز صبح از حوزه شمال شرقی و غرب استان اعلام شد و طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان از عصر امروز وضعیت به صورت کاهشی خواهد بود.

اله‌پور تاکید کرد: جلوگیری از تردد افراد دارای بیماری زمینه‌ای تنفسی و قلبی، کودکان، افراد سالخورده، مادران باردار و افراد دچار حساسیت‌های پوستی در سطح شهر به شدت توصیه می‌شود و آنان باید فعالیت‌های بدنی، پیاده‌روی، ورزش، خرید و یا پیگیری سایر امور خود را به وقت دیگری موکول کنند.

وی تاکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی مکلف به اطلاع‌رسانی صحیح به مجموعه کارکنان و زیر مجموعه‌های مدیریتی و نظارت بر اجرای صحیح موضوع را خواهند داشت و همچنین فرمانداران شهرستان‌ها در خصوص تشکیل جلسات شرایط اضطرار و اتخاذ تصمیمات لازم اقدام نمایند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بیان کرد: اعلام این مصوبات به منزله ابلاغ رسمی به کلیه دستگاه ها و نهادهاست. برای پیش بینی وضعیت هوا فردا شهر مشهد، امروز ساعت 18 جلسه اضطرار برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد