اونس طلا2337.2
مظنه14,396,000
18 گرم3,323,300
ارزش سکه32,434,188
قدیم (بهار)37,000,000
جدید (امامی)40,000,000
نیم23,500,000
ربع14,300,000

شوک قیمت طلا در راه است

تحلیلگران عقیده دارند قیمت طلا باز هم افزایش خواهد یافت و به 2000 دلار می‌رسد اما قبل از آن یک کاهش قیمت دیگر را تجربه می‌کند.

قیمت طلا در روز جمعه تا 1990 دلار صعود کرد و در آستانه بیشترین افزایش قیمت هفتگی خود طی یک ماه گذشته قرار دارد. کاهش ارزش دلار و سود اوراق قرضه خزانه داری آمریکا و امید به توقف روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی این کشور از قیمت طلا حمایت کرده است.

به گزارش سایت طلا،هر اونس طلا امروزدر لحظه تنظیم این گزارش با 8 دلار کاهش به 1982 دلار رسید.

تحلیلگران عقیده دارند قیمت طلا باز هم افزایش خواهد یافت و به 2000 دلار می‌رسد اما قبل از آن یک کاهش قیمت دیگر را تجربه می‌کند.

سرمایه‌گذاران بیش از پیش احتمال می‌دهند فدرال رزرو روند افزایش نرخ بهره را متوقف کند که از قیمت طلا حمایت خواهد کرد. عملکرد طلا بستگی به اطلاعات اقتصادی آینده و پاسخ بازار به این اطلاعات دارد.

شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا در ماه اکتبر تغییری نداشته و تعداد آمریکایی‌هایی که تقاضای جدید برای مزایای بیکاری ثبت کرده‌اند بیش از حد انتظار در هفته گذشته افزایش یافته است. بنابراین بازارها احتمال می‌دهند نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه مه سال آینده میلادی پایین بیاید.

پایین آمدن نرخ بهره ارزش دلار و سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری آمریکا را هم پایین می‌آورد. پایین آمدن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرده و تمایل برای آن را بالا می‌برد.

از طرفی تحلیلگر ارشد فلزات گرانبها در بانک استاندارد چارترد اظهار کرد: تعداد بانک‌های مرکزی که به دنبال افزایش طلا در پنج سال آینده هستند، افزایش می‌یابد.

تای وونگ، تاجر مستقل فلزات مستقر در نیویورک گفت: طلا در محدوده ۱۹۴۰ تا ۱۹۹۰ دلار در نوسان است و احتمالاً تا ارائه آمارهای تورم و نتایج فدرال رزرو در هفته آینده همین‌طور باقی خواهد ماند و افزود که شمش به ضعف داده‌های اقتصادی حساس‌تر است.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.34 درصد کاهش به 23 دلار و 85 سنت رسید و پلاتین با 0.58 درصد افزایش 902 دلار و 72 سنت معامله می‌شود.

چین برای هفتمین ماه متوالی ذخایر طلای خود را به ۶۷.۲۷ میلیون اونس تروا تا پایان ماه می افزایش داد. سوکی کوپر، تحلیلگر ارشد فلزات گرانبها در بانک استاندارد چارترد اظهار کرد: «تعداد بانک‌های مرکزی که به دنبال افزایش طلا در پنج سال آینده هستند، افزایش می‌یابد».

بر اساس گزارش رویترز، پالادیوم که در خودروها استفاده می‌شود، به پایین‌ترین حد خود از ماه می ۲۰۱۹ سقوط کرد و در ۱۳۲۴ دلار در نوسان بود. وونگ گفت: «پالادیوم پس از داده‌های ضعیف ایالات‌متحده و چین به پایین‌ترین حد در چهار سال گذشته سقوط کرده و به نظر می‌رسد به سمت محدوده جدید و پایین‌تری پیش می‌رود.»

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد