اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

عاملی که کاهش قیمت سکه را رقم زد

قیمت سکه امامی هفته گذشته با شوک صعودی قیمت طلای جهانی تا پله دوم، سوم کانال ۲۹ میلیون تومان بالا رفت اما با عقب‌نشینی نرخ دلار به کانال ۵۰ هزار تومان از قدرت جناح افزایشی بازار سکه کاسته شد‌.

به گزارش سایت طلا،بازار سکه در روزهای پایانی هفته قبل شاهد الاکلنگ قیمت سکه امامی بین دو کانال ۲۸ میلیون تومان و مرز ۲۹ میلیون تومان بود.

فلز گران بهای داخلی با شوک صعودی قیمت طلای جهانی تا پله دوم، سوم کانال ۲۹ میلیون تومان بالا رفت اما با عقب‌نشینی نرخ دلار به کانال ۵۰ هزار تومان، از قدرت جناح افزایشی بازار سکه کاسته شد و در نهایت سکه امامی روز پنجشنبه گذشته در حدود ۲۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به فروش رسید‌.

فعالان بازار می‌گویند با کاهش ریسک‌های سیاسی ناشی از جنگ غزه و همچنین انتشار خبر آزادسازی منابع ارزی از عراق، بازار دچار شوک شد و همین امر کفه ترازوی معامله‌گران کاهشی را سنگین کرد. در این خبر که آن را پایگاه خبری واشنگتن فری‌بیکن به‌نقل از منابع آمریکایی منتشر کرد، نوشته شده بود که مجوز دسترسی ایران به مبلغ ۱۰ میلیارد دلار ارز ناشی از صادرات برق به عراق صادر شده است و در نتیجه ایران می‌تواند این مبالغ را به حساب‌های بانکی خود در اروپا و عمان منتقل کند.

البته واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، در رسانه اجتماعی ایکس ادعا کرده که حملات سیاسی گمراه کننده‌ای درباره صدور تمدید معافیت از سوی دولت بایدن مشاهده می‌شود که به عراق اجازه می‌دهد از بودجه خود برای پرداخت هزینه واردات برق از ایران استفاده کند.

واتسون مدعی شد که «این پول‌ها به حساب‌های محدودی در خارج از ایران واریز می‌شود و جمهوری اسلامی ایران تنها می‌تواند از ان برای خرید اقلامی که مشمول تحریم‌ها نیستند، از قبیل دارو و غذا استفاده کند و از آن حساب‌ها مستقیماً به موسسه‌های مالی مربوطه واریز می‌شود بدون آن که هرگز به ایران برود.»

برخی از تحلیلگران اقتصادی هم باور دارند که در روزهای پایانی ماه بازار با بی‌پولی روبرو شده است. به عقیده آنها نکته مهم بازار، کاهش حجم تقاضا به دلیل خالی شدن جیب خریداران در بازار فردوسی به دلیل روزهای پایانی ماه است‌ و تا زمانی که پول وارد بازار نشود احتمالا سکه نوسان معناداری را تجربه نخواهد کرد.

بررسی قیمت سکه امامی در پشت خط روز جمعه هم حکایت از کاهش حجم معاملات دارد. قیمت هر قطعه سکه امامی دیروز در حدود ۲۸ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان معامله شد.

در شرایط کنونی فنی کارها می‌گویند که سکه امامی در بازار امروز شنبه ۲۷ آبان، مرز مقاومتی ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و پس از آن مقاومت ۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد. از سوی دیگر مرز حمایتی ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای سکه‌بازان مهم است که اگر شکسته شود احتمال عقب‌نشینی تا نیمه کانال ۲۸ میلیون تومان محتمل خواهد بود. البته برخی از معامله‌گران پیش‌بینی می‌کنند که در روز جاری سکه بین خاکریز ۲۸ و ۲۹ میلیون تومان نوسان خواهد کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد