اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ادعای آمریکا: حماس از بیمارستان الشفا بعنوان مرکز فرماندهی استفاده می‌کند

متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر همسو با رژیم اسرائیل و برغم آنکه شبکه تلویزیونی سی ان ان می گوید هنوز هیچ مدرکی دال بر وجود شبکه‌ای از تونل‌ها در زیر بیمارستان الشفا در غزه وجود ندارد، ادعا کرد حماس از بیمارستان الشفا بعنوان مرکز فرماندهی استفاده می کند.

به گزارش سایت طلا،متیو (مت) میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران افزود: ما نگفته ایم که در تمام بیمارستان های غزه مرکز فرماندهی حماس وجود دارد. ما اعلام کرده ایم که طبق ارزیابی های ما در بیمارستان الشفا مرکز فرماندهی حماس بوده است. نمی توانیم در مورد همه بیمارستان ها چنین نظری بدهیم.

وی با ادعای مخالفت آمریکا با حمله هوایی به بیمارستان ها گفت: باید از این بیمارستان ها محافظت شود. ما از همه طرف ها می خواهیم که بر اساس قوانین بین المللی از بیمارستان ها و منطقه غیر نظامی محافظت کنند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد: ما می‌خواهیم مناطق امن در جنوب نوار غزه ایجاد کنیم و در حال کار روی جزئیات آن هستیم. ما به همکاری با اسرائیل برای یافتن روش مناسب جهت جلوگیری از هدف قرار دادن منطقه امن در جنوب غزه ادامه می دهیم.

میلر گفت: ما انتظار داریم اسرائیل از قوانین بین المللی بشردوستانه پیروی کند و با بیماران به صورت انسانی رفتار کرده و به آنها اجازه دسترسی به غذا و آب را بدهد.

این مقام وزارت خارجه آمریکا افزود: ما معتقدیم که باید وقفه های طولانی مدت برای خارج کردن غیرنظامیان از غزه وجود داشته باشد و فرصت کافی برای دور شدن غیرنظامیان از آسیب وجود داشته باشد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اذعان کرد از نظر وزیر خارجه آمریکا، تعداد زیادی از فلسطینیان در این درگیری کشته شده اند اما گفت: «رنج مردم غزه در نتیجه اقدامات تروریستی حماس است و اسرائیل حق دارد از خود در مقابل حماس دفاع کند.اما باید این کار را با توجه کامل به حداقل رساندن آسیب به غیرنظامیان انجام دهد.»

شبکه خبری سی‌ان‌ان چهارشنبه شب در گزارشی اعلام کرد: در حالیکه سخنگوی ارتش (رژیم) اسرائیل مدعی است در بیمارستان الشفا سلاح و تجهیزات اطلاعاتی کشف کرده‌اند و نظامیان اسرائیلی برای جست‌وجوی مواد و تسلیحات به کار خود ادامه می‌دهند اما هنوز هیچ مدرکی دال بر وجود شبکه‌ای از تونل‌های زیرزمینی که پیشتر هاگاری مدعی وجود آنها شده بود در زیر این بیمارستان وجود ندارد.

این گزارش می‌افزاید: (رژیم) اسرائیل برای اثبات ادعاهای خود در مورد نفوذ حماس به بیمارستان الشفا تحت فشار بین‌المللی قابل توجهی قرار دارد تا برخی از تصمیمات نظامی خود را توجیه کند چرا که در غیر این صورت این تصمیم‌های نظامی از جمله حمله به بیمارستان الشفا می‌تواند نقض جدی قوانین بین‌المللی بشردوستانه باشد.

به گزارش این شبکه خبری، پزشکان و مقامات بهداشتی در بیمارستان الشفا همواره اتهامات مبنی بر اینکه این بیمارستان محل یک مرکز فرماندهی حماس بوده را رد کرده‌اند.

در گزارش سی‌ان‌ان آمده است: کارکنان این شبکه خبری در تلاش هستند تا با بیمارستان الشفا تماس گرفته و با پزشکان و پرسنل آنجا گفت وگو کنند اما امکان برقراری تماس تلفنی وجود ندارد.

این گزارش می‌افزاید: مطمئناً هنوز هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که سربازان اسرائیلی یک ساختار تونلی چند سطحی با اتاق‌های زیرزمینی در زیر این بیمارستان را کشف کرده‌اند.

شبکه خبری سی‌ان‌ان در پایان گزارش خود، افزود: حماس اظهارات قبلی ارتش (رژیم) اسرائیل مبنی بر اینکه سربازان اسرائیلی در داخل بیمارستان اسلحه پیدا کرده‌اند را یک دروغ آشکار و تبلیغات بی پایه و اساس خوانده است.

هاگاری سخنگوی ارتش اسرائیل پیشتر (۶ نوامبر برابر با ۱۵ آبان) در اظهاراتی مدعی شده بود که بیمارستان الشفا روی تونل‌های زیرزمینی متعلق به گروه حماس ساخته شده است.

وی همچنین روز چهارشنبه در تداوم ادعاهای خود گفت که در بیمارستان الشفا سلاح و تجهیزات اطلاعاتی کشف کردیم و نیروهای ما در محدوده این بیمارستان برای جست‌وجوی مواد و تسلیحات به کار خود ادامه می‌دهند.

باسم نعیم عضو ارشد حماس چهارشنبه شب در واکنش به ادعای اسرائیل مبنی بر کشف چند قبضه اسلحه در بیمارستان شفا گفته بود که انتظار صحنه‌سازی‌های اسرائیل را در این بیمارستان داشتیم.

همچنین محمد الهندی معاون دبیرکل جهاد اسلامی نیز در این باره، گفت: حرف و حدیث‌های اشغالگران در مورد وجود اسلحه در بیمارستان شفا کذب محض است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد