اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

نکاتی حیرت انگیز از زندگی داوینچی؛ ۲ ساعت خواب در شبانه روز تا گیاه خواری...

زندگی داوینچی، دانشمند و نقاش مشهور ایتالیایی پر از رمز و راز است. به‌طور مثال او فقط ۲ ساعت می‌خوابیده و دست‌خط آینه‌ای داشته است!

به گزارش سایت طلا، زندگی داوینچی، دانشمند و نقاش مشهور ایتالیایی پر از رمز و راز است. به‌طور مثال او فقط ۲ ساعت می‌خوابیده و دست‌خط آینه‌ای داشته است!

بسیاری از افرادی که به‌دنبال موفقیت هستند، معمولا سبک زندگی افراد موفق را الگو قرار می‌دهند. آن‌ها افراد خاصی هستند که در همین دنیای مشترک با ما زندگی می‌کردند، اما به موفقیت‌هایی دست پیدا کرده‌اند که برای همه ممکن نیست. یکی از این افراد موفق، لئوناردو داوینچی، دانشمند، نقاش و مجسمه‌ساز ایتالیایی است که زندگی او پر از نکات جالب و البته عجیب بوده است.

داوینچی در طول شبانه‌روز فقط ۲ ساعت می‌خوابید

داوینچی از آن دسته افراد مشهوری است که به‌هیچ عنوان نباید سبک زندگی او را الگو قرار داد. چرا که به‌نوعی او خودش را وقف جامعه کرده است. به‌طور مثال داوینچی در طول شبانه‌روز فقط ۲ ساعت می‌خوابید. الگوی خواب این دانشمند خیلی عجیب و غریب بود. چیزی که به‌هیچ عنوان توصیه نمی‌کنیم امتحانش کنید! اما تعجب‌برانگیز است که او چطور با تنها ۲ ساعت خواب توانسته بودن بدنش را به این شرایط عادت بدهد!

اسرار زندگی لئوناردو داوینچی

داوینچی در آن زمان از الگوی خواب چند مرحله‌ای استفاده می‌کرد که این روزها به‌نام “Uberman”‌ شناخته می‌شود. جالب اینجاست که داوینچی نزدیک به ۵۰۰ سال پیش از این روش در زندگی خودش استفاده می‌کرده است! افراد موفق زیادی در طول تاریخ مثل چرچیل و سالوادور دالی هم از این روش برای خوابیدن استفاده می‌کردند. الگویی که با نگاه به خواب نوزادان و افراد سالخورده می‌توان به‌خوبی آن را دید. داوینچی در طول شب فقط ۲ ساعت می‌خوابید. او هر چهار ساعت تقریبا یک چرت ۲۰ دقیقه‌ای می‌زد. کسانی که از این چرخه خواب استفاده می‌کنند، می‌توانند ۲۰ سال بیداری بیشتری را در طول حیات خود تجربه کنند.

اما این سبک خواب به‌هیچ عنوان برای افراد عادی پیشنهاد نمی‌شود. چرا که هدف داوینچی از این سبک زندگی در واقع دستیابی به زمان بیشتری برای دستاوردهایی بود که می‌توانست به بهبود زندگی مردم جامعه و نجات انسان کمک کند. او از زمان اضافه‌ای که با نخوابیدن به‌دست میاورد، برای خلق آثار ماندگاری مثل لبخند مونالیزا و شام آخر استفاده کرد. او اولین ماشین پرواز و نخستین ربات انسان نما را هم به‌لطف همین نخوابیدن‌ها خلق کرده بود.

داوینچی با خط آینه‌ای می‌نوشت

بر اساس یافته‌های تاریخی، داوینچی چپ دست بوده است. او از این توانایی برای خلق خطی استفاده کرد که به خط آینه‌ای یا معکوس مشهور است. در واقع او می‌توانست کلمات را برعکس بنویسد تا خواندن آن‌ها دشوار باشد. فقط زمانی می‌توانستید این متون را بخوانید که آن را جلوی آینه بگذارید.

مشخص نیست که دقیقا هدف داوینچی از این کار چه بوده است؛ اما محققان می‌گویند که احتمالا او با این کار می‌خواسته جلوی خواند متون خود توسط دیگران را بگیرد. عده دیگری هم می‌گویند از آنجا که او چپ دست بوده، با برعکس نوشتن می‌خواسته جلوی پخش شدن جوهر روی کاغذ را بگیرد تا نوشته‌هایش آسیب نبینند.

این درحالیست که بسیاری از متون کشف شده از داوینچی به‌صورت عادی و با دست راست نوشته شده‌اند. نبوغ بالای او اجازه می داد تا توانایی نوشتن با هر دو دست را داشته باشد. حتی گفته می‌شود او می‌توانسته در حالی که با یک دست نقاشی می‌کشد، با دست دیگر خودش متنی را بنویسد.

سبک زندگی مدرن داوینچی در ۵۰۰ سال پیش؛ او گیاه‌خوار بود

علاقه بسیار زیاد این دانشمند ایتالیایی به حیوانات باعث شده بود تا او گیاه‌خوار باشد. او هیچ‌گاه لب به گوشت قرمز نمی‌زد و با پرداخت پول خرید پرندگان داخل قفس که در بازارها فروخته می‌شد، آن‌ها را آزاد می‌کرد. فراموش نکنید که این سبک زندگی فردی است که چند قرن پیش می‌زیسته است!

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد