اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

هشدار: گوگل میلیون‌ها اکانت Gmail را ماه آینده پاک می‌کند

گوگل ماه آینده می‌خواهد میلیون‌ها اکانت Gmail غیرفعال را حذف کند. اگر شما هم جزو آن‌ها هستید، باید فورا از اطلاعات خود بکاپ بگیرید.

به گزارش سایت طلا، گوگل ماه آینده می‌خواهد میلیون‌ها اکانت Gmail غیرفعال را حذف کند. اگر شما هم جزو آن‌ها هستید، باید فورا از اطلاعات خود بکاپ بگیرید.

به نظر می‌رسد که شرکت گوگل در دسامبر سال جاری پاکسازی گسترده‌ای انجام دهد و میلیون‌ها اکانت Gmail را از سرویس خود پاک کند. این شرکت در اوایل سال برنامه‌هایی که برای حذف اکانت‌های جیمیل در نظر داشت را به اشتراک گذاشت و دلیل اصلی این کار را «عدم فعالیت» و امن‌تر کردن Gmail دانست.

Ruth Kricheli معاون مدیریت محصول در گوگل در پستی که به اشتراک گذاشته بود گفت: «مردم می‌خواهند محصولات و خدماتی که به صورت آنلاین استفاده می‌کنند، امن و مطمئن باشند. به همین دلیل ما برای محافظت از کاربرانمان در برابر تهدیدات امنیتی مثل اسپم، کلاهبرداری‌های فیشینگ و سرقت اکانت روی فناوری و ابزارها سرمایه گذاری کرده‌ایم.»

اگر اکانتی به مدت طولانی استفاده نشده باشد، حتی با وجود این محافظت‌ها احتمال به خطر افتادن آن زیاد است. دلیل این مسئله این است که اکانت‌های فراموش شده یا بدون نظارت اغلب پسوردهای قدیمی یا استفاده شده‌ای دارند که ممکن است در معرض خطر قرار گرفته باشند یا احراز هویت دو مرحله‌ای برای آن‌ها انجام نشده و یا کاربر بررسی امنیتی روی آن نداشته است.

فورا از اکانت Gmail خود بکاپ بگیرید

با آنکه چندین ماه از اطلاع رسانی گوگل برای پاکسازی جیمیل و حذف میلیون‌ها اکانت می‌گذرد، اما از آنجا که برخی از افراد توجه زیادی به رسانه و اخبار ندارند، ممکن است از این مسئله بی‌خبر باشند.

اگر می‌خواهید اکانت Gmail خود را فعال نگه دارید و از حذف آن جلوگیری کنید، باید مطمئن شوید که در آن فعال هستید. برای مثال، باید وارد اکانت گوگل خود شوید و از آن به دلایل مختلف مثل خواندن یک ایمیل، تماشای ویدیو در یوتیوب و … استفاده کنید.

با انجام این کار گوگل هنگام پاکسازی گسترده Gmail که از ماه آینده آغاز می‌شود، نام کاربری و اکانت شما را غیرفعال حساب نمی‌کند. اما حذف حساب‌های قدیمی که در معرض خطر هستند، برای امن شدن این فضا، اقدام مهم و عقلانی است. همچنین پس از پاکسازی این دسته از اکانت‌ها و نام‌های کاربری، هر موقع که بخواهید نام کاربری خود را به گزینه‌ی مناسب‌تری تغییر دهید، موارد بیشتری در دسترس قرار می‌گیرند، البته که تضمینی برای این مسئله وجود ندارد.

برچسب ها :
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد