اونس طلا2332.31
مظنه14,386,000
18 گرم3,321,000
ارزش سکه32,411,658
قدیم (بهار)37,000,000
جدید (امامی)40,000,000
نیم23,500,000
ربع14,300,000

گرانی قیمت طلا استارت خورد/ پیش بینی عجیب برای نقره!

تاجران عقیده دارند آرام شدن تورم به بانک مرکزی آمریکا اجازه می‌دهد روند افزایش نرخ بهره را متوقف کرده و آن را از ماه مه پایین بیاورد که به نفع فلزات گرانبها خواهد بود.

به گزارش سایت طلا،روز گذشته دادهای تورمی اقتصاد آمریکا، پایین تر از انتظارات مارکت منتشر شد.

کاهش تورم تاثیر به سزایی در کاهش بازدهی اوراق قرضه آمریکا گذاشت و شاخص دلار نیز تضعیف شد.قیمت جهانی طلا نیز از این داده‌ها بی نصیب نماند و صعودی شد.

کاهش ارزش دلار آمریکا و سود اوراق قرضه خزانه‌داری این کشور پس از انتشار گزارش تورم احتمال توقف روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را افزایش داده و قیمت طلا را یک درصد در روز سه‌شنبه بالا برد.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 20 دلار افزایش به 1968 دلار رسید.

قیمت‌های مصرف کننده در آمریکا تغییری در ماه اکتبر نداشته و روند رشد تورم آهسته شده است. شاخص قیمت مصرف کننده در این کشور طی 12 ماه منتهی به ماه اکتبر 3.2 افزایش داشته، در حالی که در ماه سپتامبر برابر با 3.7 درصد بوده است.

تاجران عقیده دارند آرام شدن تورم به بانک مرکزی آمریکا اجازه می‌دهد روند افزایش نرخ بهره را متوقف کرده و آن را از ماه مه پایین بیاورد که به نفع فلزات گرانبها خواهد بود.

شاخص دلار 1.4 درصد کاهش یافته که بیشترین کاهش یک روزه آن طی یک سال گذشته بوده است. بدین ترتیب خرید طلا برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان شده و تمایل برای آن بالا می‌رود. اوراق قرضه 10 ساله آمریکا هم بدترین روز خود را طی 8 ماه گذشته تجربه کرد.

سرمایه‌گذاران حالا منتظر اطلاعات شاخص قیمت تولید کننده در آمریکا هستند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.34 درصد افزایش به 23 دلار و 21 سنت رسید و پلاتین با 0.13 درصد کاهش 888 دلار و 49 سنت معامله می‌شود.

متخصصان عقیده دارند با توجه به دورنمای مثبت تقاضا برای نقره در صنعت، عملکرد این فلز گرانبها در آینده بهتر از طلا باشد.

ایلیا اسپیواک، رئیس بخش کلان جهانی در Tastylive اظهار کرد که «به‌نظر می‌رسد فضای مناسب برای طلا با کاهش بسیار شدید دلار و بازدهی ایجاد شده است اما طلا نمی‌تواند سرمایه‌گذاری بیشتری داشته باشد و افزایش نسبتاً کمی داشته است».

طبق گزارش رویترز، سرمایه‌گذاران اکنون منتظر داده‌های خرده فروشی ایالات‌متحده و شاخص قیمت تولید کننده هستند تا نشانه‌های بیشتری در مورد چشم انداز نرخ بهره فدرال رزرو شود. اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که شاخص قیمت تولید کننده در ماه گذشته ۰.۱ درصد افزایش داشته باشد، در حالی که در سپتامبر ۰.۵ درصد افزایش داشته است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد