اونس طلا2302.52
مظنه14,646,000
18 گرم3,381,000
ارزش سکه32,997,438
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000
گزارش آگهی

بررسی انواع آربیتراژ ارزهای دیجیتال

در بازار هیجان‌انگیز کریپتوکارنسی فرصت‌های گوناگونی برای درآمدزایی وجود دارند که هر یک از آن‌ها را می‌توان براساس شرایط شخصی، توانایی‌ها و نیازها انتخاب کرد.

در بازار هیجان‌انگیز کریپتوکارنسی فرصت‌های گوناگونی برای درآمدزایی وجود دارند که هر یک از آن‌ها را می‌توان براساس شرایط شخصی، توانایی‌ها و نیازها انتخاب کرد. افراد براساس میزان تسلط خود بر بازار و همچنین سرمایه‌شان، روش‌های مختلفی را در برنامه خود قرار می‌دهند. یکی از این روش‌ها، آربیتراژ است که راه حلی ساده برای افراد مبتدی نیز محسوب می‌شود. اگر می‌خواهید به‌راحتی از دنیای کریپتو درآمد کسب کنید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

آربیتراژ چیست و چگونه می‌توان از طرق آن سود به دست آورد؟

به گفته والکس آربیتراژ ارز دیجیتال به کسب سود از اختلاف جزئی قیمت‌ یک رمزارز در صرافی‌های مختلف گفته می‌شود. این استراتژی معاملاتی برای معامله‌گرانی بسیار مناسب است که به‌دنبال انجام معاملاتی با فرکانس بالا و ریسک پایین هستند. از طرف دیگر آربیتراژ بهترین استراتژی معاملاتی برای افراد مبتدی است، زیرا کافی است که بازار را رصد کنند و با خرید و فروش ارز دیجیتال در زمان مناسب، از اختلاف قیمت‌ها به سود برسند. به تریدری که از این روش برای انجام معاملات خود کمک می‌گیرد، آربیتراژ ارز دیجیتال گفته می‌شود.

آربیتراژ در اقتصاد

واژه آربیتراژ یک مفهوم کلی در اقتصاد است و در تمام بازارهای مالی به‌کار گرفته می‌شود. مفهوم این کلمه را می‌توان «کسب سود از اختلاف قیمت یک دارایی در بازارهای مختلف» بیان کرد. در حقیقت، هر دارایی می‌تواند در نقاط مختلف دنیا یا بازارهای مختلف یک ناحیه، قیمت متفاوتی داشته باشد. مثلاً می‌بینیم که یک خودرو توسط فروشندگان مختلف، با ارقام متفاوتی قیمت‌گذاری می‌شود. حال اگر یک خودرو را از بازار ارزان‌تر خریداری کرده و در بازار گران‌تر بفروشید، می‌توانید سود کسب کنید. این کار درواقع تحقق واژه arbitrage در معاملات است. ازآنجایی‌که بازار کریپتوکارنسی بازاری در سطح جهانی است، قیمت ارزها در هر صرافی، متفاوت اعلام می‌شود. اگرچه براساس اصول، صرافی‌ها می‌بایست از یک قیمت واحد جهانی پیروی کنند، اما می‌بینیم که چنین چیزی محقق نمی‌شود‌. حال افراد می‌توانند از این ویژگی استفاده کرده و سود کسب کنند. توجه داشته باشید که این اختلاف قیمت بسیار جزئی است؛ اما همین سودهای جزئی می‌توانند رفته رفته بیشتر شوند. از سوی دیگر، این روش نسبتاً ایمن و مطمئن است. در روش arbitrage شما می‌توانید تعداد زیادی معامله با سود کم شکل دهید و یا تعداد کمی معامله با سود زیاد داشته باشید. این موضوع به ترجیحات شما و موقعیت‌های پیش رو بستگی دارد.

انواع آربیتراژ در بازار ارز دیجیتال

تکنیک arbitrage نیز مانند هر تکنیک دیگر در دنیای کریپتو، انواع گوناگونی دارد که شناخت آن‌ها، به انتخاب بهتر کمک می‌کند. به‌طور کلی آربیتراژ یک روش نسبتاً مطمئن و کم خطر است؛ اما انتخاب arbitrage مناسب نیز شرط مهمی برای تعیین میزان سود خواهد بود. به مواردی که در ادامه معرفی می‌شوند توجه کنید:

بین صرافی

صرافی‌های مختلف در یک کشور ممکن است در یک زمان مشخص، قیمت‌های مختلفی را برای ارزهای یکسان اعلام کنند. این یک اتفاق رایج است که بسیاری از تریدرها ازطریق آن کسب درآمد می‌کنند. به‌عنوان مثال تصور کنید یک صرافی بیت کوین را با قیمت ۳۴۰۰۰ دلار مبادله کند و صرافی دیگر آن را ۳۴۵۰۰ دلار قیمت‌گذاری کرده باشد، با خرید بیت کوین از صرافی اول و فروش آن در صرافی دوم، می‌توان درآمد کسب کرد. البته این نسبت قابل استناد نیست و تنها به‌عنوان مثال آورده شد.

آماری

اگر یک تریدر حرفه‌ای هستید که می‌تواند به‌خوبی وضعیت بازار را تحلیل کند، arbitrage آماری یک روش پرسود برای شما خواهد بود. در این روش می‌بایست تعداد زیادی از معاملات را در زمان کوتاه شکل دهید تا از تفاوت جزئی قیمت، سود کسب کنید. این روش نیازمند محاسبات پیچیده و متعددی است که تنها توسط تریدرهای حرفه‌ای انجام می‌شود.

مثلثی

استراتژی آربیتراژ مثلثی روشی است که تریدر از معامله سه ارز دیجیتال در صرافی، سود کسب می‌کند. به این شکل که لوپی میان این سه ارز شکل می‌دهد و از تبدیل آن‌ها به یکدیگر، سود به‌دست می‌آورد. مثلاً در یک محاسبه درست در زمانی مناسب، می‌توان در قدم اول با تبادل اتریوم و بیت کوین و سپس خرید ریپل با اتریوم، سود قابل توجهی به‌دست آورد. در ادامه با این سرمایه می‌توانید بیت کوین‌های بیشتری نسبت به اول راه داشته باشید. در arbitrage مثلثی همه چیز به انتخاب زمان درست و ارزهای مناسب بستگی دارد.

فضایی یا فرامرزی

روش آربیتراژ فرامرزی شبیه به نوع «بین صرافی» یا همان «فاصله‌ای» عمل می‌کند؛ با این تفاوت که صرافی‌هایی در نقاط مختلف دنیا انتخاب می‌شوند تا از اختلاف قیمت میان آن‌ها استفاده شود. می‌دانیم که شرایط یک کشور می‌تواند بر میزان عرضه و تقاضا تأثیر گذاشته و قیمت را نیز دستخوش تغییر کند. ازاین‌رو وضعیت فعلی یک کشور می‌تواند قیمت ارز دیجیتال را تا حدودی تغییر دهد. شما اگر یک ارز دیجیتال را از کشوری در شرق آسیا خریداری کرده و در آمریکا بفروشید، ممکن است سود کسب کنید. این مسئله صرفاً یک مثال است و برای شناخت بهترین فرصت‌های آربیتراژ ارز دیجیتال، به تحقیق زیادی نیاز است.

غیرمتمرکز

آخرین نوع arbitrage، نوع غیرمتمرکز است که در چند سال اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است. محبوبیت این روش ارتباط مستقیمی با رشد چشمگیر تعداد صرافی‌های غیرمتمرکز دارد. در این روش، زمانی که قیمت یک ارز در صرافی غیرمتمرکز با قیمت اسپات همان ارز در صرافی متمرکز تفاوت قابل توجهی داشته باشد، فرصت برای آربیتراژ ارز دیجیتال فراهم می‌شود. تریدرها می‌توانند از این فرصت برای کسب سود استفاده کنند.

آیا این روش معایبی نیز دارد؟

در کنار تمام مزایایی که برای arbitrage بیان شد، این روش معایبی نیز دارد که باید در نظر داشته باشید. نخستین نکته منفی این است که صرافی‌ها کارمزدهای گوناگونی دارند. در برخی مواقع این کارمزد به قدری افزایش می‌یابد که دیگر نه تنها سودی حاصل نمی‌‌شود، بلکه تریدر متحمل ضرر نیز خواهد شد. بنابراین بسیار مهم است که صرافی با کمترین کارمزد را انتخاب کنید. از سوی دیگر، تأیید تراکنش‌ها در برخی صرافی‌ها زمان زیادی می‌برد. این در حالی است که arbitrage تا حد زیادی وابسته به زمان است و باید در زمان کوتاهی انجام شود. اگر صرافی‌ها نیاز به احراز هویت داشته باشند، با مشکل دیگری نیز مواجه خواهید شد. متأسفانه ایرانیان داخل کشور در اجرای این روش کمی با مشکل مواجه هستند.

کلام آخر

نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که هیچ وبسایت در قبال سود و زیان شما مسئول نخواهد بود. هر آن چه که در این مطلب بررسی شد، صرفاً معرفی استراتژی و مثال‌هایی درباره آن بود. برای انتخاب تکنیک ترید و همچنین ارزهای مناسب، حتماً با یک کارشناس حوزه رمزارز مشورت کنید. موفق‌ترین‌ها در دنیای کریپتو کسانی هستند که با تکیه بر دانش و مهارت، ترید می‌کنند. امیدواریم از این بازار پر تب و تاب، سود قابل توجهی کسب کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد