اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

رویدادی که قیمت طلا را امروز تغییر می دهد

شرکت کنندگان بازار در سراسر دنیا منتظر شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا هستند که قرار است امروز منتشر شود و همچنین شاخص قیمت تولید کننده که در روز چهارشنبه اعلام می‌شود.

به گزارش سایت طلا، شب گذشته هر اونس طلا به ۱۹۴۸ دلار رسید؛ اما در معاملات امروز تغییر چندانی نداشته چون سرمایه‌گذاران در آستانه انتشار اطلاعات تورم آمریکا اقدام خاصی انجام نمی‌دهند. این اطلاعات می‌تواند مسیر فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره را مشخص کند.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 3 دلار کاهش به 1945 دلار رسید.

تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی سایت کیتکو از قیمت طلا حاکی از آن است که سرمایه‌گذاران خرد، ذهنیت صعودی خود را رها نکرده و معتقدند قیمت این فلز گران‌بها طی هفت روز آینده با افزایش همراه خواهد شد؛ این درحالیست که تحلیل‌گران بازار نسبت به تغییر قیمت فلز زرد در کوتاه‌‎مدت، دیدگاهی کاملا نزولی پیدا کرده‌اند.

شرکت کنندگان بازار در سراسر دنیا منتظر شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا هستند که قرار است امروز منتشر شود و همچنین شاخص قیمت تولید کننده که در روز چهارشنبه اعلام می‌شود.

اقتصاددان‌های وال استریت انتظار دارند شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا در ماه اکتبر تا 0.1 درصد نسبت به 0.4 درصد ماه سپتامبر پایین آمده باشد. اگر شاخص تورم بالاتر از این رقم باشد به نفع طلا نخواهد بود، چون فدرال رزرو نرخ بهره را حداقل در کوتاه مدت در همین سطح بالا نگه می‌دارد.

درست است از طلا همواره به عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان تورم بالا یاد می‌شود اما بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری این فلز گرانبها را به عنوان یک سرمایه غیر سود افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

مقامات فدرال رزرو از جمله جروم پاول، رئیس این بانک هفته گذشته اعلام کردند هنوز مطمئن نیستند نرخ بهره به اندازه کافی برای مقابله با تورم بالا باشد.

بازارها 86 درصد احتمال می‌دهند فدرال رزرو نرخ بهره را در اجلاس ماه دسامبر تغییری ندهد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.23 درصد افزایش به 22 دلار و 41 سنت رسید و پلاتین با 0.24 درصد افزایش 870 دلار و 40 سنت معامله می‌شود.

تحلیلگران عقیده دارند علاوه بر مخاطرات ژئوپولیتیکی که تقاضا برای طلا را به عنوان یک پشتوانه ایمن افزایش داده و همچنین خریدهای بانک مرکزی، شرایط اقتصاد کلان دنیا از قیمت طلا حمایت می‌کند. به نظر می‌رسد دوره سیاست‌های سختگیرانه پولی در آمریکا رو به پایان است و ارزش دلار هم به اوج خود رسیده است. بدین ترتیب سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا تعدیل خواهد شد که از سرمایه‌گذاری در طلا حمایت می‌کند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد