اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

یک خبر غافل‌گیرکننده قیمت طلا را صعودی می کند !

شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا قرار است در روز سه‌شنبه منتشر شود. سرمایه‌گذاران منتظرند ببینند اطلاعات و شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا چه تاثیری بر تصمیم فدرال رزرو برای توقف یا افزایش نرخ بهره دارد.

به گزارش سایت طلا،قیمت طلا در روز دوشنبه در شرایطی که ارزش دلار بالا رفته و سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات تورم آمریکا هستند نزدیک به پایین‌ترین رقم طی 3 هفته گذشته قرار دارد. اطلاعات تورم آمریکا می‌تواند مسیر فدرال رزرو برای افزایش یا ثابت نگه داشتن نرخ بهره را مشخص کند.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 2 دلار کاهش به 1938 دلار رسید.

اظهارات جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا احتمال کاهش نرخ بهره را پایین آورده و باعث شده قیمت طلا 2.8 درصد طی یک هفته گذشته کاهش یابد و این فلز گرانبها بدترین هفته خود را طی یک ماه گذشته تجربه کند. سرمایه‌گذاران منتظرند ببینند اطلاعات و شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا چه تاثیری بر تصمیم فدرال رزرو برای توقف یا افزایش نرخ بهره دارد.

شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا قرار است در روز سه‌شنبه منتشر شود. انتظار می‌رود تورم در این کشور 0.3 درصد در ماه اکتبر افزایش داشته باشد، یعنی 4.1 درصد بالاتر از سال گذشته میلادی. شاخص دلار 0.1 درصد نسبت به رقبای خود افزایش داشته و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر کرده است.

جان وایر، یکی از مدیران تجاری در شرکت خدمات سرمایه‌گذاری «والش تریدینگ»، اعلام کرده: «با جنگ حماس و اسرائیل، طلا به طور قطع نقش یک دارایی امن را داشته و با وجود اینکه شرایط جنگ خوب نیست، اما باثبات باقی مانده و شدت نیافته است. بنابراین با گسترش نیافتن درگیری‌ها، نگاه سرمایه‌گذاران به طلا مانند روزهای ابتدایی جنگ نیست».

وایر همچنین گفته: «صحبت‌های جروم پاول رئیس بانک مرکزی آمریکا که روز پنجشنبه اعلام کرد فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره آماده باقی مانده است، بر قیمت طلا تأثیر گذاشته است. تا زمانی که خبری از تغییر دیدگاه فدرال رزرو در خصوص نرخ بهره نداشته باشیم، قیمت طلا در هفت روز آینده احتمالا با کاهش نسبی همراه می‌شود».

وایر در پایان اضافه کرد: «هیچ‌کدام از گزارش‌های اقتصادی که قرار است در یک هفته آینده منتشر شود، تأثیر بالقوه بر صعود قیمت طلا نخواهد داشت. من فکر می‌کنم که یک خبر غافل‌گیرکننده از جنگ غزه می‌تواند روند قیمت فلز زرد را صعودی کند».

دارایی‌های صندوق طلای اس پی دی‌آر که بزرگترین صندوق قابل معامله در بورس با پشتوانه طلاست، 0.10 درصد در روز جمعه افزایش یافته و به 868.14 تن رسیده است.

تحلیلگران عقیده دارند علاوه بر مخاطرات ژئوپولیتیکی که تقاضا برای طلا را به عنوان یک پشتوانه ایمن افزایش داده و همچنین خریدهای بانک مرکزی، شرایط اقتصاد کلان دنیا از قیمت طلا حمایت می‌کند. به نظر می‌رسد دوره سیاست‌های سختگیرانه پولی در آمریکا رو به پایان است و ارزش دلار هم به اوج خود رسیده است. بدین ترتیب سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا تعدیل خواهد شد که از سرمایه‌گذاری در طلا حمایت می‌کند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.59 درصد کاهش به 22 دلار و 15 سنت رسید و پلاتین با 0.40 درصد افزایش 849 دلار و 23 سنت معامله می‌شود.

تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی سایت کیتکو از قیمت طلا حاکی از آن است که سرمایه‌گذاران خرد، ذهنیت صعودی خود را رها نکرده و معتقدند قیمت این فلز گران‌بها طی هفت روز آینده با افزایش همراه خواهد شد؛ این درحالیست که تحلیل‌گران بازار نسبت به تغییر قیمت فلز زرد در کوتاه‌‎مدت، دیدگاهی کاملا نزولی پیدا کرده‌اند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد