اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بورس تل‌آویو پس از پرتاب موشک از لبنان سقوط کرد

رسانه‌های صهیونیستی روز یکشنبه اعلام کردند که بورس تل‌آویو پس از پرتاب موشک توسط حزب‌الله از خاک لبنان به سمت شهرک‌های نزدیک مرز سقوط کرد.

به گزارش سایت طلا،روزنامه «یدیعوت آحارونوت» در این باره اعلام کرد: بورس تل‌آویو که هفته معاملاتی را با رشد اندکی در شاخص‌ها آغاز کرد، پس از انتشار اخباری مبنی بر اصابت موشک ضد زره در الجلیل علیا در نزدیکی مرز لبنان، وارد روند نزولی شد.

به نوشته این روزنامه، شاخص تل‌آویو ۳۵ که ۰.۱ درصد افزایش یافته بود، اکنون مشابه شاخص تل‌آویو ۱۲۵ حدود ۱.۵ درصد کاهش یافته است.

ظهر امروز موضع نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه دوفیف در شمال فلسطین اشغالی شاهد اصابت یک موشک هدایت شونده بود که در جریان آن دست‌کم شش صهیونیست زخمی شدند.

شنبه نیز "امیر یارون"، رئیس بانک مرکزی اسرائیل با تاکید بر اینکه جنگ غزه ضربه بزرگی به اقتصاد رژیم صهیونیستی زده است، گفته بود: این جنگ بیش از انتظار برای اسراییل هزینه دارد و فشارهایی بر بودجه ایجاد خواهد کرد.

وی در کنفرانس صندوق بین‌المللی پول که در واشنگتن برگزار شد، تاکید کرد: بی شک جنگ آثار منفی مالی به همراه دارد و فشارهایی بر بودجه اسراییل ایجاد خواهد کرد.

یارون با اشاره به کاهش تولیدات داخلی رژیم صهیونیستی در سال های۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ گفت: میزان وام ها و قرض‌ها برای تولیدات داخلی تا پایان سال۲۰۲۴به ۶۵ درصد خواهد رسید.

رئیس بانک مرکزی رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: این داده‌ها نشان می‌دهد که جنگ غزه ادامه دار بوده و در جنوب فلسطین اشغالی متمرکز خواهد بود.

پیش از این نیز رسانه های صهیونیستی از آثار منفی جنگ بر اقتصاد این رژیم خبر داده بودند.

مرکز پژوهش‌های امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که تداوم جنگ پیامدهای گسترده و بلندمدت بر اقتصاد این رژیم خواهد داشت و وزارت دارایی رژیم صهیونیستی پیش بینی‌هایی در این خصوص داده است.

وزارت دارایی رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم جنگ به روزانه ۲۵۰ میلیون دلار می رسد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد