اونس طلا2337.71
مظنه15,101,000
18 گرم3,486,000
ارزش سکه34,022,553
قدیم (بهار)38,500,000
جدید (امامی)41,500,000
نیم24,400,000
ربع14,700,000

توضیحات مدیر میراث یزد در مورد ورود یک توریست با خودرو به محدوده تاریخی یزد + فیلم

مدیر کل میراث فرهنگی یزد سفر با کمپر را از ظرفیت‌های توسعه گردشگری خارجی در کشور خواند که با هماهنگی وزارت میراث و کانون جهانگردی انجام می‌شود.

به گزارش سایت طلا،«سید محمد رستگاری» راجع به فیلمی که از حضور یک دستگاه خودرو کمپر گردشگر خارجی در خیابان مسجد جامع یزد در فضای مجازی انتشار یافته، گفت: اجازه ورود به خودروهای گردشگران خارجی و سفر با کمپر یکی‌ از ظرفیت‌های توسعه گردشگری خارجی در سطح کشور است که با هماهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و از طریق کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در استان‌های مرزی کشور صورت می‌گیرد.

وی با بیان این که اتفاق خیابان مسجد جامع یزد مربوط به یازدهم آبان ماه یعنی ۱۲ روز قبل بوده است، افزود: این رخداد باعث آسیب به یکی از نیمکت‌های خیابان و سلب آرامش روحی یکی از شهروندان گرامی و البته موجب خسارت بیشتری به گردشگر شده است.

به گفته مدیر کل میراث فرهنگی استان، با توجه به این که خیابان ورود ممنوع است ولی خودرو در ساعات پایانی شب برای رفتن به محل اقامت وارد خیابان شده و بعد ازحادثه نیز گردشگر خارجی برای تعویض لاستیک مجدداً در محدوده خیابان توقف کرده و بر اساس گزارش واصله حتی آمادگی جبران و پرداخت خسارت برای نیمکت شهری را نیز اعلام داشته است ولی به دلیل مداخله برخی همشهریان و عدم حضور مرجع قانونی در آن زمان برای اعلام جریمه، به سفر خود ادامه می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: البته پلاک خودرو در اختیار پلیس گذرنامه و مهاجرت نیز گذاشته شد تا حتی المقدور تذکرات و نکات لازم به وی ارائه شود.

رستگاری در پایان عنوان کرد: ضمنا پس از اطلاع از حادثه، نسبت به جمع آوری نیمکت و تعمیر آن اقدام شده که مجدداً در محل مناسب‌تر نصب یا توسط شهرداری یزد جایگزین می‌شود.

پلیس راهور یزد نیز روز گذشته در این مورد اعلام کرد: خیابان مسجد جامع از طرف سه راه حضرت مهدی ورود ممنوع است و صرفاً خروج را داریم ولی سایر معابر منتهی به این معبر، از بافت تاریخی تردد آزاد است و خودروها می توانند وارد شوند و نهایتاً از خیابان مسجد جامع در محل سه راه حضرت مهدی اجازه خروج را دارند.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد