اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ضعف ارزش دلار همچنان باعث رشد نرخ طلا میشود؟

تضعیف ارزش دلار در چند ماه گذشته موجب شده تا بازار کالاهای دیگر، مانند طلا رونق گرفته و بهای طلا نسبت به دو سال گذشته به بالاترین سطح برسد.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، بهای طلا در واکنش به فشار موجود بر دلار، به سطح پایداری رسیده است.
چشم انداز منفی اقتصادی در ایالات متحده باعث شد تا سرمایه گذاران نسبت به معاملات دلار رغبتی از خود نشان نداده و بهای دلار در برابر یورو و ین به شدت کاهش یابد.
تضعیف ارزش دلار در چند ماه گذشته موجب شده تا بازار کالاهای دیگر، مانند طلا رونق گرفته و بهای طلا نسبت به دو سال گذشته به بالاترین سطح برسد.

برپایه این گزارش، یکی از تجار طلا مستقر در سنگاپور گفت: بهای طلا در حال حاضر به سطح تقویتی 1345 دلار در هر اونس رسیده است و به نظر من، تا پایان امسال، نرخ این فلز گرانبها به 1500 دلار در هر اونس خواهد رسید.
وی افزود: اما در حال حاضر با تعطیلی بانکهای آمریکا، نوسانات اقتصادی بدون تنش بوده و بازارهای کالاهای قابل سرمایه گذاری روند ملایمی را طی میکنند.

این گزارش حاکیست، بهای طلا در بازار سنگاپور با نرخ 1350 دلار و 85 سنت در هر اونس معامله شد.این در حالیست که نرخ طلا در هفته گذشته به رکورد 1364 دلار و 6 سنت در هر اونس رسیده بود.
معاملات آتی طلا در بازار آمریکا برای ماه دسامبر با افت 0.2 درصد، به 1352 دلار در هر اونس رسید.
وانگ تائو، تحلیلگر رویترز گفت: بهای طلا در روز هشتم اکتبر به نرخ 1324 دلار و 85 سنت در هر اونس رسیده بود ولی مجددا در بازار ایالات متحده همراه با گزارشات بد اقتصادی، بهای طلا افزایش یافت.
میانگین نرخ طلا در ماههای اخیر از 1234 دلار و 85 سنت در هر اونس تا 1364 دلار و 60 سنت در هر اونس در تغییر بوده است.
هو Xinqiang ، تحلیلگر بازار طلا در چین اعلام کرد: به احتمال زیاد، نرخ طلا در اطراف سطح 1300 دلار در هر اونس به ثبات خواهد رسید و پایین تر از این سطح نخواهد آمد و تا زمانیکه بازیابی سلامت اقتصاد با کندی پیش رود و ما شاهد اطلاعات ناامید کننده اقتصادی باشیم، نرخ طلا همچنان تقویت خواهد شد و در برابر ارزهای دیگر قوت میگیرد./م2






خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد