اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

توضیحاتی مهم درباره مدل جدید اعتبارسنجی مشتریان بانک‌ها

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی درباره زمان اجرای مدل اعتبارسنجی جدید مشتریان بانک‌ها توضیحاتی داد و اعلام کرد: منتظر دریافت اطلاعات از وزارت رفاه و فراجا هستیم.

به گزارش سایت طلا، مهران محرمیان درباره زمان اجرای مدل جدید اعتبارسنجی مشتریان بانک‌ها گفت: پروژه اعتبارسنجی بسیار مهم است و مراحل نهایی خود را می‌گذراند. تفاوتی که مدل جدید اعتبارسنجی نسبت به قبل دارد این است که دقت آن افزایش پیدا کرده است و از حدود بیش از 60 درصد به 88 درصد رسیده و مورد دیگر این که پوشش آن هم از حدود 30 درصد (به‌عبارتی حدود 30 درصد ایرانیان امتیاز اعتباری داشتند) به نزدیک 100 درصد می‌رسد.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی افزود: مدل اعتبارسنجی جدید برای این که تکمیل شود نیازمند دریافت اطلاعات از بخش‌های مختلف است که خوشبختانه اطلاعات سازمان مالیاتی به دست ما رسیده و در حال دریافت سرویس وزارت رفاه و فراجا برای جرایم رانندگی هم هستیم که به امید خدا این موارد انجام شود سیستم عملیاتی خواهد شد.

محرمیان درباره زمان نهایی عملیاتی شدن مدل جدید اعتبار سنجی در نظام بانکی گفت: به دنبال این هستیم که زودتر از پایان سال این مدل را عملیاتی کنیم به محض این که اطلاعات سازمان‌ها به ما رسد ما این اقدام را انجام خواهیم داد در نهایت هم این مدل جدید اعتبارسنجی در حد مدل‌های اعتباری مطرح جهان از لحاظ دقت و پوشش است.

به گزارش تسنیم، بانک مرکزی پیش از این و در آخرین روز خردادماه اعلام کرده بود: پس از بررسی‌های متعدد و انجام آزمون‌های استاندارد، نسخه جدید مدل امتیازدهی اعتباری اشخاص حقیقی در جلسه امروز شورای سنجش اعتبار ارائه شد و به تصویب اعضا رسید.

طبق اعلام معاون وقت نظارتی بانک مرکزی، همکاری و هماهنگی نهادهای ذی‌ربط تنوع اطلاعاتی در نسخه جدید بیشتر شده است، ضمن اینکه در طراحی این مدل از شاخص‌های متنوعی استفاده شده است که مواردی مانند رفتار اشخاص در بازپرداخت تسهیلات، سابقه اشخاص در پرداخت چک، سابقه محکومیت‌های مالی اشخاص، وضعیت پرداخت مالیات و حتی مواردی مانند پرداخت یا عدم‌پرداخت جرایم راهنمایی و رانندگی را می‌توان به‌عنوان مهمترین شاخصه‌های مورد بررسی برای تعیین امتیاز اعتباری برشمرد.

او البته آن زمان گفته بود که نسخه جدید طی یک ماه آینده عملیاتی می‌شود و برای اجرا در اختیار شبکه بانکی قرار خواهد گرفت ولی با وجود گذشت بیش از 6 ماه از اعلام برنامه جدید اعتبارسنجی بانک مرکزی، نه تنها هنوز این مدل عملیاتی نشده بلکه طبق تازه‌ترین اظهارات معاون فناوری‌های نوین این بانک، احتمالا تا پایان سال مدل جدید اعتبارسنجی در نظام بانکی عملیاتی شود.

انتهای پیام/

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد