اونس طلا2337.71
مظنه15,156,000
18 گرم3,498,700
ارزش سکه34,146,468
قدیم (بهار)38,800,000
جدید (امامی)41,900,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

ورود یک توریست با خودرو به آثار باستانی یزد + فیلم

انتشار فیلمی از حضور یک خودروی کمپر در خیابان مسجد جامع این سوال را ایجاد کرده که چگونه این خودرو با وجود ممنوعیت تردد خودرو در خیابان مسجد جامع یزد توانسته به این محل وارد شود.

به گزارش سایت طلا؛در دو روز گذشته فیلمی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد مبنی بر اینکه یک گردشگر خارجی با خودروی کمپر خود به خیابان مسجد جامع یزد وارد شده و هنگام دور زدن در جلوی ورودی مسجد، به دلیل برخورد با یکی از صندلی‌های مبلمان شهری، علاوه بر اینکه به خودروی خود خسارت وارد می‌کند، منجر به خرابی صندلی هم می‌شود.

با توجه به اینکه خیابان مسجد جامع از ورودی برج ساعت و خیابان امام برای تردد خودروها ممنوع است، وقوع چنین اتفاقی و حضور این خودروی کمپر در این خیابان تعجب برانگیز بود.

به همین دلیل خبرنگار تسنیم موضوع را از علیرضا نقوی، مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد پیگیری کرد تا از علت این موضوع مطلع شود.

علیرضا نقوی در این رابطه به خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: ماجرا مربوط به حداقل 10 روز قبل است و صندلی که دچار خرابی بود تعویض شده است.

وی در ارتباط با دلیل این موضوع گفت: هفته قبل در بازدیدی که از خیابان مسجد جامع و بافت تاریخی داشتیم متوجه خرابی این صندلی شده و به همکارانم تاکید کردم که هر چه سریع‌تر اقدام به تعویض آن کنند که انجام شد، ولی از علت موضوع اطلاعی نداشتیم.

مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد خاطرنشان کرد: روز گذشته این فیلم را در شبکه‌های اجتماعی مشاهده کردم و با توجه به اینکه از سمت ورودی مسجد جامع در خیابان امام تردد خودرو ممنوع است و کسی نباید در این مسیر با خودرو حرکت کند.

نقوی با تاکید بر اینکه هر صندلی حداقل 4 تا 5 میلیون تومان برای شهرداری هزینه دارد، گفت: از سوی دیگر از طرف کوچه‌های پشت مسجد جامع هم نه تنها چنین خودرویی نمی‌تواند حرکت داشته باشد، بلکه خودروهای شخصی هم به سختی می‌توانند عبور کنند.

وی به حضور یک خانم روی صندلی که کمپر گردشگر خارجی به آن برخورد کرده بود اشاره کرد و گفت: اگر در اثر این حادثه به شخصی آسیبی رسیده بود چه کسی باید پاسخگوی آن بود، این موضوع نیازمند مدیریت جدی و فرادستگاهی است و باید شورای ترافیک استان و ستاد راهبردی بافت تاریخی که به ریاست استاندار هست باید چاره اساسی در این رابطه داشته باشند.

مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد ادامه داد: لازم است که گردشگران خارجی و به ویژه آن دسته که با خودرو و کمپر به مسافرت می‌پردازند نسبت به قوانین کشور و لزوم رعایت آن توجیه شوند تا شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.

نقوی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود با بیان اینکه مدیریت ترافیک بافت تاریخی با مشکل جدی روبه‌رو است، گفت: امسال با هزینه بسیار زیادی میدان وقت الساعه را بازآفرینی کردیم و با توجه به اقدامات صورت گرفته لازم است که جلوی تردد خودرو در این بخش از بافت تاریخی گرفته شود، اما همچنان هیچ منعی برای تردد خودرو نداریم.

وی افزود: از سوی دیگر شهرداری خودش نمی‌تواند ممنوعیت بگذارد و لازم است که با شورای ترافیک، فرماندار و پلیس راهور یزد نسبت به این موضوع برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.

مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد، خاطرنشان کرد: بحث هوشمندسازی ترافیک یکی از موضوعات بسیار مهمی است که باید در بافت تاریخی یزد اعمال شود و صرفا ساکنین بافت بتوانند با خودرو در آن تردد داشته باشند و از سوی دیگر بحث تردد موتورسیکلت هم در این بافت باید مدیریت شود، چرا که الان مشکلات بسیاری در ارتباط با تردد موتورسیکلت‌ها وجود دارد.

به گزارش سایت طلا، موضوع حضور این خودرو کمپر در بافت تاریخی یزد صرفا یک تخلف راهنمایی و رانندگی نیست، بلکه از جهات مختلف از جمله بی‌توجهی یک گردشگر به قوانین کشور، به خطر افتادن جان شهروندان یزد و سایر گردشگران، خسارت به اموال بیت‌المال و آثار تاریخی و موارد مختلف دیگر قابل بررسی است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد