اونس طلا2337.71
مظنه15,156,000
18 گرم3,498,700
ارزش سکه34,146,468
قدیم (بهار)38,600,000
جدید (امامی)41,700,000
نیم24,600,000
ربع14,800,000

خانواده معلمان در صندوق ذخیره فرهنگیان استخدام می‌شوند+ جزییات

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان درباره چگونگی عضویت فرهنگیان و خانواده آنها در این صندوق خبر داد.

به گزارش سایت طلا، مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان درباره چگونگی عضویت فرهنگیان و خانواده آنها در این صندوق خبر داد.

اخیرا مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان از بکارگیری ۸۰ درصد نیروهای این مجموعه از میان خانواده فرهنگیان عضو طی یک سال و نیم اخیر خبر داد و گفت: در این مدت ۴۴ درصد انتصابات اعضای هیات مدیره شرکت‌های تابعه نیز مربوط به فرهنگیان و خانواده آنان بوده است.

صندوق ذخیره فرهنگیان سال ۱۳۷۴ با هدف ارتقاء وضعیت معیشتی فرهنگیان در زمان بازنشستگی تأسیس شد. فرهنگیان شاغل که عضو صندوق ذخیره هستند ماهانه درصدی از حقوق و مزایای خود را تا پنج درصد به حساب صندوق واریز می‌کنند و دولت نیز موظف است همه ساله معادل سهم واریزی اعضاء به صندوق ذخیره فرهنگیان را واریز کند.

صندوق ذخیره فرهنگیان با داشتن چهار هلدینگ پتروشیمی و انرژی، مالی و سرمایه‌گذاری، ساختمانی و خدمات و حدود ۳۰ شرکت اصلی زیر مجموعه این هلدینگ‌ها، در حال فعالیت اقتصادی به منظور کسب سودآوری و تولید ثروت برای فرهنگیان عضو است.

حمیدرضا نجف‌پور کردی درباره نحوه استخدام فرهنگیان و فرزندان آنها در صندوق ذخیره فرهنگیان و شرکت‌های زیرمجموعه، اظهار کرد: برای این موضوع در سال گذشته سیاست‌گذاری کردیم و زیرساخت‌ها در صندوق و هلدینگ‌ها فراهم شد تا این اتفاق عملیاتی شود.

۸۰ درصد استخدام صندوق ذخیره از خانواده فرهنگیان است

وی افزود: سال گذشته در حوزه انتصابات گامی بزرگ برداشته شد و حدود ۴۵ درصد از معلمان و خانواده‌های آنان جذب شدند، فرهنگیان از ما انتظار داشتند معلمان بازنشسته و خانواده آنها در صندوق ذخیره حضور داشته باشند.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان ادامه داد: صندوق در گذشته به دلیل نابه‌سامانی‌ در بخش‌های گوناگون، چندان جذب نیروی انسانی نداشت.

انحلال برخی شرکت‌های صندوق ذخیره

نجف‌پورکردی عنوان کرد: اکنون برخی از شرکت‌های صندوق ذخیره فرهنگیان زیان‌ده هستند که باید ادغام شوند، نیاز است برخی ارتقا یابند و برخی دیگر را هم منحل کنیم، بنابراین نیروی انسانی مازاد در برخی شرکت‌ها خواهیم داشت و این افراد درون صندوق ذخیره جانمایی می‌شوند و برای این موارد اطلاع‌رسانی عمومی برای جذب نیروی انسانی نکردیم.

استخدام فرهنگیان و خانواده آنها

وی با بیان اینکه جذب نیرو در بخش‌های محدودی مانند ستاد صندوق ذخیره انجام شد، گفت: حدود ۸۰ درصد جذب از فرهنگیان و خانواده‌ آنها یعنی برادر، پدر، مادر، دختر، خواهر و پسر اتفاق افتاد.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان عنوان کرد: پایه این جذب در سامانه صندوق ذخیره فرهنگیان فراهم شده و اقدامات مناسبی در حوزه ساماندهی نیروی انسانی صورت گرفت البته درباره اینکه نیروی انسانی ما چقدر است و به چه میزان باید برسد، نیازمند بررسی است، جذب نیرو را به صورت متمرکز با اطلاع رسانی عمومی از میان‌ خانواده‌های فرهنگیان انجام خواهیم داد.

نجف‌پورکردی ادامه داد: برای درصدی از مشاغل ممکن است که در میان خانواده فرهنگیان تجربه و تخصص کافی وجود نداشته باشد بنابراین برای این موضوع هیچ الزامی نداریم که حتما از این مجموعه استفاده کنیم.جذب از فرهنگیان و خانواده‌های آنان در هلدینگ‌ها هم صورت می‌گیرد و بنابراین فرآیند اطلاع رسانی و جذب هم اعلام می‌شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد