اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

مقصر اصلی ریزش قیمت نفت از نظر عربستان

وزیر انرژی عربستان سعودی در اظهاراتی، سفته‌بازان را مقصر افت شدید اخیر قیمت نفت خواند.

به گزارش سایت طلا،شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی، اظهار کرد: تقاضا برای نفت قوی است. این سفته‌بازان نفت هستند که در پس کاهش اخیر قیمت جهانی نفت قرار دارند.

شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان درباره تقاضا برای نفت قاطعانه گفت: ضعیف نیست. افراد وانمود می کنند که تقاضا ضعیف است. همه اینها یک ترفند است.

وزیر انرژی عربستان سعودی مکررا از معامله گران و سفته‌بازان نفت انتقاد کرده و در اوایل سال جاری گفته بود من همچنان به آنها هشدار می‌دهم که آسیب خواهید دید، همان طور که در آوریل آسیب دیدید. فقط به آنها می‌گویم: مراقب باشید!

در حالی که برخی، افت شدید اخیر قیمت نفت را به دلیل تقاضای ضعیف برای نفت می دانند اما از نظر وزیر انرژی عربستان سعودی، برخی در بازار نفت، در خصوص افزایش صادرات نفت از کشورهای عضو اوپک در ماه‌های اخیر و ارتباط آن با تولید، نشانه‌ها را به اشتباه تفسیر کرده اند.

به گفته شاهزاده بن سلمان، محموله‌ها فصلی هستند و در تابستان کاهش می‌یابند و در سپتامبر و اکتبر دوباره افزایش پیدا می‌کنند.

وی هشدار داد اما این نباید به عنوان نوسان تولید، تعبیر شود و خاطرنشان کرد که این سوء استفاده از ارقام است.

در سیگنالی از تقاضای قوی، استان شاندونگ که قطب پالایشگاه های خصوصی چین است، از پکن برای سه میلیون تن دیگر سهمیه واردات نفت کوره تا پایان سال ۲۰۲۳ درخواست کرد زیرا پالایشگاه ها برای افزایش تولید، به سختی تلاش می کنند. در صورت موافقت پکن با این درخواست، سهمیه واردات نفت در سال میلادی جاری ممکن است به ۱۹.۲ میلیون تن افزایش پیدا کند.

قیمت نفت بر مبنای هفتگی، بیش از شش دلار در هر بشکه کاهش پیدا کرده است. نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت در نوامبر، کاهش قابل ملاحظه ای داشتند و نفت برنت اکنون حدود ۸۰ دلار در هر بشکه معامله می شود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، عربستان سعودی روز چهارشنبه اعلام کرد که کاهش تولید داوطلبانه نفت خود را به میزان یک میلیون بشکه در روز تا پایان سال ۲۰۲۳ تمدید خواهد کرد. بازار این بیانیه را علامت ضعف تقاضا برای نفت تفسیر کرد. اعلام این تصمیم به همراه اقدام عربستان سعودی در ثابت نگه داشتن قیمت رسمی فروش نفت خود به آسیا، تردید بیشتری را در مورد دیدگاه واقعی عربستان سعودی از تقاضا برای نفت در آینده به وجود آورد.

انتهای پیام

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد