اونس طلا2302.52
مظنه14,551,000
18 گرم3,359,100
ارزش سکه32,783,403
قدیم (بهار)37,700,000
جدید (امامی)40,900,000
نیم23,600,000
ربع14,700,000

مافيا در بين همين معتمديني هستند كه به آن اشاره كرده‌ايد

احمد وفادار رئيس اتحاديه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر، نقره، سكه و صراف تهران در جوابیه ای به روزنامه کیهان و در پاسخ به یادداشتی با عنوان«چه اتفاقي مي افتد؟! هيچ!» و نيز يادداشت «ايست! از بازرسي خبري نيست» نوشت: در مورد مطلبي كه در مورد قاچاق طلا و وجود مافيا در اين صنف مرقوم نموده ايد ذكر اين مطلب ضروريست که چند تن از اين مافيا در بين همين معتمديني هستند كه در روزنامه به آن اشاره نموده ايد و نام معتمد را يدك مي كشند.


به گزارش رجانیوز، رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر، نقره، سکه و صراف تهران در جوابیه خود آورده است: همزمان با امتنان از تلاش های متعهدانه و مسئولانه آن روزنامه محترم در راستای اطلاع رسانی و شفافیت بخشیدن به کسب و کار و صنعت و صنف طلا و جواهر و عطف به مطالب مندرج در روزنامه، علی الخصوص طی چند روز گذشته مراتب ذیل باستحضار می رسد و مقتضی است دستور فرمائید نسبت به درج آن اقدام لازم مبذول نمایند.

1- در خصوص مطلب مندرج در روزنامه در مورخ 27/4/89 در قسمت یادداشت روز به عرض می رسد صنف طلا و جواهر همواره، چه قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و چه بعد از آن و در سالهای دفاع مقدس و سایر عرصه ها همواره حضور فعال داشته و پشتیبان و حامی آرمانهای بلند امام راحل(ره) و مطیع اوامر مقام عظمای ولایت و یار و مددکار دولت علی الخصوص دولت نهم و دهم بوده و هست و شاهد این امر شهدا و جانبازانی است که این صنف تقدیم انقلاب نموده است. اکثر قریب به اتفاق اعضای این صنف کسانی هستند که به دلیل تعلقات دینی و مذهبی کمک به مستمندان و امور خیریه را سرلوحه کارهای خود قرار داده و در مناسبت های دینی اعم از مراسم سوگواری و عزاداری و جشن های مذهبی حضور فعال داشته و دارند و آن دسته ای که شما نام برده اید، تابستان ها در جزایر هاوایی لم می دهند و زمستان ها در پیست های اسکی قیقاج می روند، همان مافیایی هستند که در نوشته های اخیر جنابعالی به کرّات به آن اشاره شده است.

2- در چند روز گذشته و در زمان تعطیلی بازار تهران و طلافروشی های بعضی مناطق تهران، هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران و اتحادیه کشوری طلا و جواهر در حال پیگیری نحوه اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده و رایزنی با مسئولین محترم وزارت امور اقتصاد و دارایی و سازمان امور مالیاتی بودند که در این راستا توافقات مفید و مثمر ثمری نیز حاصل گردید و حتی طی جلساتی که مسئولین ذی ربط با هیئت مدیره اتحادیه های طلا و جواهر سراسر کشور داشتند راهکارها و روشهای اجرای این قانون مورد بحث و بررسی قرار گرفت،لیکن متأسفانه دست های پشت پرده باعث تعطیلی برخی مغازه های بازار تهران گردید که در این راستا این اتحادیه اقدام به انتشار 4 اطلاعیه (شماره های 15 تا 18) طبق تصاویر پیوست نمود و در روز شنبه مورخ 10/7/89 کلیه اعضاء هیئت مدیره اتحادیه به اتفاق ریاست مجمع امور صنفی صنوف تولیدی و خدمات فنی تهران در بازار تهران حضور یافته و ریاست اتحادیه با ایراد سخنرانی از اعضای صنف درخواست نمود تا حصول نتیجه مطلوب و بمنظور جلوگیری از هرگونه برداشت های سوء از این مسئله، اعضاء صنف نسبت به بازگشایی واحدهای خود اقدام نمایند که متأسفانه علیرغم تلاشهای صورت گرفته در آن روز این امر محقق نگردید. در ادامه تلاشهای اتحادیه در روز یکشنبه مورخ 11/7/89 برخی از فعالان و معتمدین صنف علی الخصوص کسبه خیابان کریم خان زند با حضور در اتحادیه و تنظیم صورتجلسه ای (کپی پیوست) آمادگی خود را جهت بازگشایی واحدها در تاریخ 13/7/89 اعلام نمودند. همچنین در روز سه شنبه هیئت مدیره اتحادیه با حضور در پاساژ طلا و جواهر سبزه میدان طی سخنانی کسبه این پاساژ را به بازگشایی واحدهای خود تشویق نمودند و در همین راستا هیئت مدیره اتحادیه با همکاری نیروی محترم انتظامی اقدام به بازگشایی واحدهای مستقر در بازار بزرگ تهران (بازار جواهرفروشان) نمودند. مع الوصف پاساژهای محل استقرار واحدهای بنکداری مصنوعات طلا و جواهر (فروردین، اردیبهشت، حکیم هاشمی و مکاره) در آن روز همچنان تعطیل بودند که با دعوت از معتمدین و امنای این پاساژها به اتحادیه مقررگردید این پاساژها نیز از روز چهارشنبه فعالیت خود را از سر بگیرند. لازم به ذکر است طی این مدت هیئت مدیره اتحادیه تهران و اتحادیه کشوری جلساتی با نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و سایر ارگانهای ذیربط در مورد بهتر اجرا شدن این طرح و رفع بعضی ابهامات داشته اند.

3- در مورد مطلبی که جنابعالی در مورد قاچاق طلا و وجود مافیا در این صنف مرقوم نموده اید ذکر این مطلب ضروریست که اتحادیه و هیئت مدیره آن همواره و در همه حال پشتیبان و حامی کارگران زحمتکش صنف و تولیدات داخلی بوده و هستند و همین جا آمادگی خود را جهت همکاری در جهت مقابله و برخورد با این مافیا اعلام می دارد.

جناب آقای شریعتمداری جهت اطلاع جنابعالی به عرض می رسد چند تن از این مافیا در بین همین معتمدینی هستند که در روزنامه به آن اشاره نموده اید و نام معتمد را یدک می کشند تا گزندی نبینند. این اتحادیه و هیئت مدیره آن همانطور که در اولین روزهای انتخاب برادر متعهد، بسیجی و انقلابی جناب آقای دکتر احمدی نژاد به سمت ریاست جمهوری با چاپ آگهی تبریک در صفحه اول روزنامه کیهان، همراهی و همگامی خود را با دولت محترم اعلام نمودند (در آن زمان نیز همین مافیا مسئولین اتحادیه را به خاطر چاپ این آگهی به سخره گرفتند) در اینجا نیز یکبار دیگر با آرمانهای مقدس انقلاب، رهبر معظم انقلاب و دولت عدالت محور و مردمی در جهت مقابله با هرگونه فساد و تبعیض تجدید بیعت می نمایند.

4- در مورد توزیع برگه های غیرمرتبط با مسئله مالیات در بین مغازه داران که در روزنامه مورخ 15/7/89 به آن اشاره شده است، باطلاع می رسد سازمان امور مالیاتی دفترچه هایی را با عنوان راهنمای تکمیل و تسلیم اظهارنامه جهت توزیع در بین اعضاء در اختیار اتحادیه قرار داده است که این دفترچه راهنما توسط اتحادیه در بین کلیه اعضاء و در تمام مناطق تهران در حال توزیع می باشد و چیزی غیر از این دفترچه ها توسط اتحادیه توزیع نگردیده است.

5- با هماهنگی های صورت گرفته، مقرر گردیده کلاسهای آموزشی اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده از هفته آینده با حضور کارشناسان و مسئولین سازمان امور مالیاتی جهت آشنایی و آموزش اعضای این صنف در محل اتحادیه برگزار گردد تا آن دسته از اعضای صنف که تصور می کنند در صنف ما چند 3 درصد باید پرداخت شود توجیه شوند و مطلع شوند در این صنف نیز 3درصد مالیات بر ارزش افزوده مانند سایر کالاها فقط از مصرف کننده اخذ می گردد.
در پایان لازم به ذکر است در این مدت واحدهای صنفی کلیه اعضا هیئت مدیره اتحادیه علیرغم وجود برخی مشکلات امنیتی باز و فعال بوده است.

مجدداً از زحمات و همدلی جنابعالی با صنف طلا و جواهر تشکر و قدردانی می گردد و هیئت مدیره این اتحادیه کما فی السابق پشتیبان، فدایی و مطیع اوامر مقام عظمای ولایت و آماده هرگونه همکاری با ریاست محترم جمهوری و دولت محترم می باشد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد