اونس طلا2299.58
مظنه14,817,000
18 گرم3,420,500
ارزش سکه33,382,701
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

تکلیف قیمت طلا امروز مشخص می شود

جروم پاول، طی سخنرانی آماری بانک مرکزی ایالات متحده در روز چهارشنبه، اشاره‌ای به سیاستگذاری پولی و چشم‌انداز اقتصاد کلان نکرد، اما امروز در کنفرانس صندوق بین‌المللی پول سخنرانی دیگری در راه است و ممکن است در این خصوص صحبت شود.

قیمت طلا در شرایطی که سرمایه‌گذاران منتظر مشخصتر شدن سیاست‌های فدرال رزرو آمریکا در مورد افزایش نرخ بهره هستند روند کاهشی به خود گرفته است.

«واکنش قیمت طلا بسیار به نوع نگاه بازار به اظهارات پاول بستگی دارد.»

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 17 دلار کاهش به 1950 دلار رسید.

به گزارش سایت طلا،جروم پاول، طی سخنرانی آماری بانک مرکزی ایالات متحده در روز چهارشنبه، اشاره‌ای به سیاستگذاری پولی و چشم‌انداز اقتصاد کلان نکرد، اما امروز در کنفرانس صندوق بین‌المللی پول سخنرانی دیگری در راه است و ممکن است در این خصوص صحبت شود.

ادوارد گاردنر، اقتصاددان ارشد بازار گفت، تقاضا برای طلا به عنوان دارایی امن کاهش یافته زیرا این گمان وجود دارد که درگیری در غرب آسیا به سایر کشورهای این منطقه کشیده نخواهد شد.

گاردنر افزود: «ما پیش‌بینی می‌کنیم که فدرال رزرو در سال آینده زودتر از انتظار بازار نرخ بهره را کاهش دهد... کاهش سوددهی اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا در آینده، تقاضا برای طلا را افزایش خواهد داد.»

نرخ بازده اوراق خزانه‌داری مرجع، اوراق سررسید ۱۰ ساله، امروز به کمترین مقادیر ماه اخیر نزدیک شد. میدانیم، نرخ‌های بازده پایین اوراق قرضه، هزینه فرصت نگهداری دارایی بدون بازده را کاهش داده و به جذابیت آن‌ها می‌افزاید.

شاخص ارزش دلار نسبت به سایر ارز‌ها پس از سه فصل افزایش و دوره‌ای از تضعیف نسبت به ارز‌های خارجی، اکنون ثبات نسبی پیدا کرده است.

در اظهارات این هفته روسای ایالتی فدرال رزرو‌ها، لحن یکدستی برای تصمیم بعدی بانک مرکزی آمریکا دیده شد، اما تمرکز اصلی صحبت‌ها حول داده‌های اقتصادی و عواقب بازده بالای اوراق بلندمدت بر اقتصاد کلان بوده است.

به استناد CME FedWatch tool، اکنون ۱۴ درصد از فعالان اقتصادی انتظار افزایش نرخ‌های هدف را تا ماه ژانویه داشته و ۱۸ درصد دیگر، اظهاری مبنی بر کاهش نرخ تا اوایل ماه مارس ارائه دادند. لازم به ذکر است نرخ‌های بهره پایین‌تر، دارایی‌های بدون بهره همچون طلا را جذاب خواهند کرد.

یکی از سیاستگذاران بانک مرکزی اروپا عنوان می‌کند: بانک مرکزی اروپا باید اقدامات مناسبی را جهت کاهش فشار تورمی ترتیب دهد و باید در این زمینه شرکت‌ها و دولت‌ها تلاش کنند تا از انقباض پولی بیشتر اجتناب شود.

بزرگترین صندوق پشتوانه طلای قابل معامله، با نام SPDR Gold Trust، در روز پنج‌شنبه افت حجم ۰.۰۳ درصدی را تجربه کرد و به مقدار ۸۶۷.۲۸ تن رسید.

در گروه فلزات گرانبها؛ قیمت هر اونس نقره با کاهش ۰.۳ درصدی به ۲۲.۴ دلار رسید و قیمت اونس پلاتین نیز با افت ۲.۲ درصدی در قیمت ۸۷۴.۸ دلار معامله شد.

تحلیلگران عقیده دارند کنار آمدن بازار با مخاطرات ژئوپولیتیکی و تمایل کمتر بانک‌های مرکزی به افزایش نرخ بهره سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا را پایین می‌آورد. بنابراین محرک‌های کمتری برای طلا در این هفته وجود خواهد داشت.

ارزش پالادیوم به پایین‌ترین میزان از اکتبر 2018 رسیده و ارزش پلاتین هم 1.2 درصد افت کرده است. هر 2 فلز در دستگاه‌های کنترل‌کننده آلایندگی در خودروها استفاده می‌شوند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد