اونس طلا2335.62
مظنه14,386,000
18 گرم3,321,000
ارزش سکه32,411,658
قدیم (بهار)37,000,000
جدید (امامی)40,000,000
نیم23,500,000
ربع14,300,000

ریزش قیمت سکه ادامه دارد؟

به نظر می‌رسد برخی معامله‌گران تصور می‌کنند آتش‌بس بین حماس و اسرائیل نزدیک است و به همین خاطر طلا و سکه وارد فاز نزولی شده‌اند.

به گزارش سایت طلا، بررسی بازار ارز و سکه در دو روز گذشته حکایت از نوسان محدود قیمت دلار و سکه دارد.

روز چهارشنبه قیمت سکه امامی مانند نرخ دلار نوسان خاصی را ثبت نکرد و در مرز ۲۹ میلیون تومان معامله شد.

به نظر می رسد برخی معامله‌گران تصور می‌کنند آتش‌بس بین حماس و اسرائیل نزدیک است. آکسیوس به نقل از مقامات آمریکایی مدعی شده بایدن از نتانیاهو خواسته برای پیشبرد آزادی اسرا، جنگ را سه روز متوقف کند. المیادین هم مدعی شده احتمالا طی چند روز آینده آتش بس برقرار می‌شود. معامله‌گران معتقدند با به انجام رسیدن آتش‌بس احتمالا شاهد هیجان و کاهش بیشتر در بازارها باشیم.

یک خبر هم از کاهش صادرات نفت در بازار چهارشنبه مورد توجه معامله‌گران بود. موسسه کپلر گفته صادرات نفت ایران در اکتبر ۴۵۰ هزار بشکه در روز کاهش یافته و به ۱ میلیون بشکه در روز رسیده، چرا که به نظر می‌رسد مشتریان حداقل در کوتاه مدت ریسک گریزتر شده‌اند.

قیمت طلای جهانی روز گذشته در مقایسه با عصر سه‌شنبه ریزش قابل توجهی را ثبت کرد و تا ۱۹۵۱ دلار پایین آمد. با این حال دیشب در حدود ۱۹۵۵ دلار به فروش رسید که نسبت به روز سه شنبه ۱۲ دلار کاهش را نشان می دهد.

تحلیلگران تکنیکال می‌گویند اگر طلا نتواند به بالای محدوده حمایتی ۱۹۵۸ تا ۱۹۶۲ دلار برگردد. باتوجه به شل بودن بازار دلار، می‌توانیم شاهد عقب‌نشینی سکه از کانال ۲۹ میلیون باشیم. اگر این کانال سکه از دست برود اولین حمایتش ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است و حمایت مهم‌ترش حول ۲۸ میلیون و ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان.

اکثر معامله‌گران در روز چهارشنبه معتقد بودند که بازار به کاهش خودش ادامه می‌دهد و سیگنال فروش می‌دادند. اما یکسری‌ها ریسک‌پذیرتر هستند و جایی که همه می‌فروشند آن‌ها شروع به خرید می‌کنند. به عقیده این‌ها قیمت‌ها در محدوده‌های پایینی واگرایی مثبت دارد و روند می‌تواند برگردد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد