اونس طلا2347.53
مظنه14,486,000
18 گرم3,344,100
ارزش سکه32,636,958
قدیم (بهار)37,700,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,500,000
ربع14,900,000

عاملی که بازار سکه را تا حدودی صعودی خواهد کرد

فنی‌ها معتقدند که سکه امامی در حال حاضر مرز مقاومتی ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد. اگر سکه امامی حمایت مهم ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را از دست دهد ممکن است فشار فروش در بازار بیشتر شود و سکه تا کف کانال ۲۹ میلیون تومان عقب‌نشینی کند.

به گزارش سایت طلا،بازار سکه امامی در سومین روز هفته جاری شاهد ریزش قیمت بود‌. این فلز گران‌بهای داخلی که روز قبل با ۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بسته شده بود امروز تا سطح حمایتی ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پایین آمد اما عصر در حدود ۲۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد.

تکنیکال کارها با اشاره به تعادل قیمت سکه در یک دامنه خاص می‌گفتند سکه در حالت کندل دوجی خنثی قرار دارد.

به گفته آنها دوجی خنثی که ساده‌ترین شکل کندل دوجی است، بدنه‌ای تقریبا نامرئی دارد و سایه‌های بالا و پایین آن معمولا هم‌اندازه هستند. این نوع دوجی زمانی تشکیل می‌شود معامله گران بلاتکلیف هستند‌ و قدرت خریداران و فروشندگان به یک اندازه و متعادل باشد‌. البته ذکر این نکته حائز اهمیت است که کندلی دوجی، خنثی است و هیچ سیگنالی برای مسیر حرکت بازار صادر نمی‌کند.

همچنین هر قطعه نیم و ربع سکه در عصر روز دوشنبه به ترتیب ۲۵۰ و ۲۶۰ هزار تومان کاهش یافته و در ارقام ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای نیم سکه و ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای ربع، معامله شدند. هر گرم سکه طلا نیز در این روز با افت قیمت ۷ هزار تومانی به سطح قیمتی ۲ میلیون و ۴۷۲ هزار تومانی رسید.

فنی‌ها معتقدند که سکه امامی در حال حاضر مرز مقاومتی ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را پیش‌روی خود دارد و در صورتی‌ که بالای این مرز ماندگار شود، فشار خریداران دوباره به بازار سکه زیاد خواهد شد و رشد تدریجی سکه تا سطح ۳۰ میلیون تومان محتمل است. با این‌ حال اگر نرخ دلار به مسیر صعودی روز قبل ادامه دهد، این امر سطح انتظارات در بازار سکه را تا حدودی صعودی خواهد کرد.

البته گفتنی است که اگر سکه امامی حمایت مهم ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را از دست دهد ممکن است فشار فروش در بازار بیشتر شود و سکه تا کف کانال ۲۹ میلیون تومان عقب‌نشینی کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد