اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بازار ارز به حمایت حیاتی رسید/حمایت سکه چند است؟

در شرایطی که بازارهای جهانی بسته است دلار تهران لیدری بازار ارز و سکه را در دست گرفته است. روز قبل قیمت تتر و دلار تهران به حمایت‌های حیاتی رسیدند که نحوه واکنش آن‌ها در روز جاری به محدوده حمایتی می‌تواند در تعیین جهت بازار سرمایه نقش کلیدی داشته باشد.

به گزارش سایت طلا،مجلس نمایندگان ایالات متحده تشدید تحریم‌های نفتی ایران را تصویب کرده به نحوی که بنادر چینی خریدار نفت ایران را هدف تحریم قرار می‌دهد. ولی تا زمانیکه این مصوبه مجلس نمایندگان به تایید جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و مجلس سنا نرسد قابلیت اجرایی ندارد.

برخی پیش‌بینی می‌کنند که بایدن در آستانه انتخابات آمریکا و به خاطر کنترل قیمت نفت جهانی بسته تحریمی جدید را تایید نمی‌کند. برخی هم مدعی هستند که شدیدترین تحریم‌ها در زمان ترامپ اعمال شده و تحریم‌های جدید نمی‌تواند در برابر صادرات نفت ایران سدی ایجاد کند.

در چنین شرایطی ولی اهمیت صادرات غیرنفتی نمایان است، صادراتی که می‌تواند درآمدهای ارزی در معرض خطر تحریم‌های نفتی را حمایت کند.

ولی آنچه در این میانه ایجاد مشکل می‌کند تورم است که در کنار نرخ ارز تثبیت شده سود تولیدکنندگان و صادرکنندگان را می‌بلعد.

در شرایط تورمی هزینه‌های تولیدکننده رو به افزایش است. در چنین وضعیتی با الزام شرکت‌ها به فروش دلار خود به بانک مرکزی و قیمت‌گذاری دستوری کار برای صادرکنندگان سخت می‌شود چرا که با وجود تورم سود صادرکننده به مرور به سمت صفر میل می‌کند و حتی ثبت زیان هم محتمل است، که چنین وضعیتی بر میزان تولید و صادرات اثر منفی می‌گذارد.

به همین خاطر سیاست تثبیت نرخ ارز و قیمت‌گذاری دستوری در شرایطی که اقتصاد کشور تحت تأثیر ریسک‌های سیاسی خارجی هم قرار دارد مورد انتقاد برخی صاحب نظران اقتصادی قرار گرفته‌است. چرا که همانطور که آمار اقتصادی نشان می‌دهد این سیاست تمایل تولیدکنندگان را برای صادرات کاهش داده و با کاهش تولید سبب منفی‌تر شدن تراز تجاری گشته‌است.

حمایت حیاتی در بازار ارز

روز قبل تمامی بازارهای ارز و طلا منفی شدند چرا که سخنرانی سیدحسن نصرالله نگرانی از تشدید تنش را کاهش داد و به همین خاطر بازارها گارد نزولی گرفتند در حال حاظر محدوده حمایتی ۵۱ هزار و ۴۰۰ تومان تا ۵۱۵۰۰ پیش روی تتر است. دلار تهران هم دیروز روی حمایت مهم ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومان متوقف شد تا امروز روز مهمی برای بازار ارز در نوع برخورد به مقاومت باشد.

حمایت سکه چند است؟

سکه امامی روز قبل حمایت حیاتی نیمه کانال ۲۹ میلیون تومان را از دست داد به کف مثلث تشکیل شده نفوذ کرد در حال حاضر محدوده ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مهم‌ترین مقاومت سکه در کوتاه مدت است حمایت ۲۹ میلیون و۲۰۰ هزار تومان نیز حمایت سکه است که در صورت از دست رفتن حمایت روانی ۲۹ میلیون تومان می تواند سد کاهش سکه باشد.

بورس نفس کشید

با تعدیل نگرانی‌ها از جنگ‌ در سرزمین‌های اشغالی شاخص کل، روز قبل مجال نفس کشیدن پیدا کرد و صعودی شد. شاخص کل در آستانه‌ی دو میلیونی شدن قرار دارد و با توجه به پایان خوش معاملات روز قبل این انتظار از بازار سرمایه در میان تحلیل‌ها به وجود آمده که در نیمه ابتدایی معاملات روز جاری شاخص کل قادر به ورود به کانال دومیلیونی باشد.

ارزش معاملات خرد روز قبل وارد کانال چهار هزار میلیارد تومانی شد و آنچه که از صعود شاخص کل برای صعودی شدن روند و حفظ آن مهم‌تر است تقویت قابل توجه ارزش معاملات خرد است. اولین مقاومت شاخص کل در کانال دو‌میلیون واحدی در محدوده دو میلیون و ۴۰ هزار واحدی قرار دارد ولی در صورت عقب‌نشینی،‌حمایت های یک میلیون و ۹۸۰ هزار واحد و یک میلیون و ۹۵۰هزار واحد پیش روی شاخص کل قرار می‌گیرد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد