اونس طلا2335.42
مظنه14,866,000
18 گرم3,431,800
ارزش سکه33,493,098
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)41,300,000
نیم23,700,000
ربع14,800,000

این گنج با ارزش در دهان کوسه پیدا شد!+ عکس

حفاری‌ها در جزیره سولاوسی اندونزی، دو اثر منحصر به فرد و کشنده را کشف کردند که قدمت آنها به ۷۰۰۰ سال قبل می‌رسد، این آثار، دندان‌های کوسه ببری هستند که زمانی به عنوان چاقو استفاده می‌شدند.

به گزارش سایت طلا، حفاری‌ها در جزیره سولاوسی اندونزی، دو اثر منحصر به فرد و کشنده را کشف کردند که قدمت آنها به ۷۰۰۰ سال قبل می‌رسد، این آثار، دندان‌های کوسه ببری هستند که زمانی به عنوان چاقو استفاده می‌شدند.

دندان‌های ۷۰۰۰ ساله کوسه ببری، از اولین شواهد باستان‌شناسی در سطح جهان برای استفاده از دندان‌های کوسه در سلاح‌های کامپوزیتی هستند، سلاح‌هایی که با قطعات متعدد ساخته شده‌اند. تا به حال، قدیمی‌ترین چاقو‌های دندان کوسه کشف شده کمتر از ۵۰۰۰ سال قدمت داشتند.

طبق یافته‌های این تیم بین‌المللی، مشخص شد که دو دندان کوسه اصلاح شده زمانی به عنوان تیغه به دسته‌هایی متصل شده بودند و به احتمال زیاد در مراسم‌ها یا جنگ‌ها استفاده می‌شدند.

این دو دندان کوسه در حفاری‌ها به عنوان بخشی از یک برنامه تحقیقاتی باستان‌شناسی اندونزیایی و استرالیایی یافت شدند. هر دو نمونه در زمینه‌های باستان‌شناسی منسوب به فرهنگ «Toalean» یافت شدند، این فرهنگ به گروهی از مردم جستجوگر که در جنوب غربی سولاوسی از حدود ۸۰۰۰ سال پیش تا دوره‌ای ناشناخته در گذشته نزدیک زندگی می‌کردند، نسبت داده می‌شود.

دندان‌های کوسه استفاده شده در این سلاح هم اندازه هستند و از کوسه‌های ببری «Galeocerda cuvier» که تقریباً دو متر طول داشتند بدست آمده‌اند. در هر دو دندان نیز سوراخی بوجود آمده است.

یک دندان کامل که در محل غار لینگ پنینگ «Leang Panninge» پیدا شده است، دارای دو سوراخ است که از قسمت ریشه ایجاد شده است. دیگری که در غاری به نام لیانگ بولو سیپونگ «Leang Bulu' Sipong ۱» پیدا شد، یک سوراخ دارد، اگرچه شکسته است و احتمالاً در ابتدا دو سوراخ نیز داشته است.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد