اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

جستجوی نام این افراد در گوگل خطرناک است!

شاید برایتان جالب باشد بدانید که جستجوی نام برخی از افراد مشهور در گوگل خطرناک است و می‌تواند خطر هک شدن را به‌همراه داشته باشد!

به گزارش سایت طلا، شاید برایتان جالب باشد بدانید که جستجوی نام برخی از افراد مشهور در گوگل خطرناک است و می‌تواند خطر هک شدن را به‌همراه داشته باشد!

بخش تحقیقاتی شرکت امنیتی McAfee در گزارشی که اخیرا منتشر شده، مدعی شده که جستجوی نام برخی از افراد مشهور عمده‌ترین علت گیر افتادن کاربران به دام بدافزارها و سایت‌های مخرب است. به‌گزارش McAfee Labs، یکی از نام هایی که جستجوی آن در گوگل شما را به دردسر میاندازد، رایان گاسلینگ، بازیگر مشهور هالیوودی است.

گاسلینگ که به‌خاطر حضور در فیلم‌هایی مثل دفترچه خاطرات، بلید رانر ۲۰۴۹ و باربی محبوبیت زیادی پیدا کرده، شاید هیچ‌وقت فکرش را هم نمی‌کرد که سرچ کردن نامش بخواهد کاربران را خطر بیاندازد. اما ظاهرا کلاهبرداران سایبری زیادی وجود دارند که با سوءاستفاده از نام گاسلینگ، کاربران را طعمه قرار داده و آن‌ها را به سمت سایت‌های مخرب یا دانلود بدافزارها هدایت می‌کنند.

به‌جز گاسلینگ، جستجوی این اسامی هم خطرناک است!

تحقیقات مک‌آفی نشان می‌دهد که علاوه بر گاسلینگ، اسامی دیگری هم وجود دارد که می‌تواند کاربران را به بیراهه ببرد. به‌طور مثال اسم‌های سلبریتی‌هایی مثل جنیفر لوپز، امیلی بلانت و زندایا هم برای کلاهبرداران جذاب هستند و از آن‌ها سوءاستفاده می‌کنند. اما رایان گاسلینگ که به‌تازگی در فیلم باربی درخشیده، اکنون در رأس این فهرست قرار دارد.

امیلی بلانت به‌خاطر حضور در فیلم محبوب اوپنهایمر در رتبه دوم این فهرست قرار گرفته و جنیفر لوپز، زندایا و کوین کاستنر هم دیگر نفرات این لیست پنج تایی هستند.

اما در کنار سلبریتی‌های هالیوودی، نام برخی از ورزشکاران نیز در این لیست دیده می‌شود. به‌طور مثال لیونل مسی در رتبه هجدهم قرار گرفته و تراویس کلس (بازیکن فوتبال آمریکایی) در رتبه بیست و دوم است.

مک‌آفی: کلاهبرداران از سرگرمی روزمره مردم سوءاستفاده می‌کنند

مؤسسه تحقیقاتی امنیتی مک‌آفی معتقد است، با توجه به اینکه اخبار مربوط به افراد مشهور جزو سرگرمی‌های روزمره کاربران است، در نتیجه می‌تواند سوژه خوبی برای کلاهبرداران باشد. کاربران به‌بهانه خواندن اخبار جذابی از ستارگان و سلبریتی‌های محبوب خود روی این لینک‌های مخرب کلیک می‌کنند و همین کافیست تا امنیت آن‌ها به‌خطر بیافتد. همچنین دانلود محتوای رایگان مثل فیلم و موسیقی بدون پرداخت حق کپی‌رایت نیز یکی دیگر از سوژه‌هایی است که کاربران را به‌خطر میاندازد.

مک‌آفی می‌گوید که پیشرفت در حوزه هوش مصنوعی باعث شده مجرمان سایبری با قدرت و توان بیشتری عملیات خود را پیاده‌سازی کنند و به‌همین خاطر هم کاربران نیازمند آگاهی بیشتری در زمینه هوش مصنوعی هستند.

چگونه امنیت خود را در فضای مجازی تأمین کنیم؟

شرکت McAfee نکاتی را ارائه کرده که با توجه به آن‌ها می‌توانید امنیت خود را در اینترنت حفظ کنید:

روی هر لینک ناشناسی کلیک نکنید.

اخبار را از پلتفرم‌های معتبر دنبال کنید.

از دانلود و پخش فایل‌های مشکوک فیلم و موسیقی بپرهیزید.

فیلم‌ها را فقط از طریق سایت‌های شناخته شده و امن دانلود کنید.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد