اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

جدیدترین وضعیت بازار مرغ/ قیمت جدید مرغ اعلام شد

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور از تداوم ثبات قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده و گوشت مرغ در بازار خبر داد و گفت: با توجه به حجم تولید و عرضه آن در بازار این روند فعلا ادامه خواهد داشت.

به گزارش سایت طلا،«علی ابراهیمی» درباره وضعیت بازار مرغ زنده و گوشت مرغ افزود: اکنون قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده درب واحدهای تولیدی به طور میانگین بین ۵۴ تا ۵۷ هزار تومان است که باعث ثبات قیمت گوشت مرغ در بازار مصرف شده است، به طوری که اکنون هر کیلوگرم گوشت مرغ در بازار بین ۷۸ تا ۸۵ هزارتومان به فروش می رسد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور اظهارداشت: قیمت تمام شده هر کیلوگرم مرغ زنده درب واحدهای تولیدی با احتساب هزینه های تمام شده تولید و سود متعارف حدودا کیلویی ۶۰ هزار تومان برای تولیدکنندگان تمام می‌شود؛ بنابراین تولیدکنندگان به‌ازای هر کیلوگرم از این محصول بین ۳ تا ۶ هزار تومان زیر قیمت تمام شده عرضه می‌کنند.

به گفته مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور، طی سه ماه اخیر عرضه و تقاضا تقریبا متوازن بوده و قیمت‌ها تغییر چندانی نداشته است.

ابراهیمی علت ثبات قیمت گوشت مرغ در ماه‌های اخیر را افزایش جوجه‌ریزی بیش از ۱۳۰ میلیون قطعه در تیر و مرداد و شهریورماه و واردات تخم‌مرغ نطفه‌دار و جوجه یکروزه دانست و تصریح کرد: اگر روند جوجه‌ریزی به این شکل ادامه پیدا کند نه‌تنها کمبودی در بازار نخواهیم داشت، بلکه می‌توانیم بخشی از مرغ تولیدی کشور جهت ذخیره سازی توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور خریداری شود.

وی گفت: به منظور تنظیم بازار از خرداد ماه امسال این محصول، ماهانه یک تا سه میلیون قطعه تخم‌مرغ نطفه‌دار و جوجه یکروزه وارد کشور شد، اما با توجه به افت قیمت مرغ زنده و همچنین جوجه یکروزه در شهریورماه و مهرماه واردات متوقف شده که با افزایش تقاضا و نیاز برای ماه‌های آینده دوباره از سرگرفته خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی افزود: البته از مهرماه نیز استان‌ های گرمسیر به دلیل خنک‌ شدن هوا مبادرت به جوجه‌ریزی نموده‌اند و با بهبود وضعیت تامین نهاده‌های طیور مخصوصا کنجاله سویا در سامانه بازارگاه، تمایل به جوجه‌ریزی افزایش خواهد یافت.

ابراهیمی اظهارداشت: در حال حاضر هر قطعه جوجه یکروزه در بازار بسته به نژاد آن با قیمت بین ۱۵ تا ۲۷ هزار تومان به فروش می‌رسد که این افزایش قیمت ناشی از افزایش تقاضا برای جوجه‌ریزی و چشم‌انداز مناسب تأمین نهاده‌ها است.

افت قیمت کنجاله سویا در بازار آزاد

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور با بیان اینکه وضعیت تامین نهاده‌های طیور در سامانه بازارگاه رو به بهبود است، اظهار امیدواری کرد: نهاده‌های مورد نیاز طیور در حال بارگذاری در سامانه بازارگاه بهتر از گذشته به دست مصرف‌کنندگان برسد.

وی افزود: در حال حاضر در سامانه بازارگاه قیمت هر کیلوگرم کنجاله سویا ۲۰ هزار و ۱۵۰ تومان و ذرت ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان است.

ابراهیمی اظهارداشت: البته اخیرا هر کیلوگرم کنجاله سویا در بازار آزاد بین ۳۴ تا ۳۷ هزارتومان به فروش می رسد که روند کاهش قیمت را نشان می دهد این درحالیست که طی هفته‌های گذشته این نهاده در بازار آزادبا قیمت ۴۰ هزارتومان نیز به فروش می رسید.

وی گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید طی ماه‌های اخیر ضرورت دارد برای حفظ صنعت مرغ گوشتی کشور، قیمت مرغ زنده اصلاح شود، در غیر این صورت تولیدکنندگان دچار ضرر و زیان شده و به تدریج از چرخه تولید خارج خواهند شد.

وی از دولت خواست برای حفظ صنعت طیور قیمت‌های اصلاحی مرغ زنده و گوشت مرغ را اعلام کنند تا تولید دچار مشکل نشود و تداوم تولید تضمین یابد.

به گزارش سایت طلا، «محمدعلی نیکبخت» وزیر جهاد کشاورزی تداوم افزایش تولید و جوجه‌ریزی را عامل مدیریت عرضه و تقاضا دانست و گفت: روند موفقیت‌آمیز تنظیم بازار مرغ در ماه‌های پیش‌رو با توجه به حجم بالای مصرف این ماده غذایی در کشور، منوط به حفظ میزان مرغ پای کشتار با کمک همه عوامل دخیل از جمله بازرگانی و تامین به موقع نهاده ها است.

به گفته وی، با توجه به بازسازی ظرفیت ها تا پایان اسفندماه سال جاری تجهیز در جوجه‌ریزی مادر و اجداد سرعت گرفته و شرایط پایداری تولید مرغ کشور برای سال نو و ماه مبارک رمضان تداوم می یابد.

طبق آمار وزارت جهاد کشاورزی سالانه بین ۲.۵ تا ۲.۷ میلیون تن گوشت مرغ در کشور تولید و به بازار داخلی عرضه می‌شود که از آنجایی که تولید مرغ زنده و عرضه گوشت مرغ در بازار ارتباط مستقیمی با نهاده های تولید و هزینه های تمام شده دارد، گاها قیمت این محصول در بازار با نوسان روبرو می شود.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد