اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قطع سخنرانی بلینکن در سنا توسط حامیان فلسطین + فیلم

حامیان فلسطین سخنرانی وزیر خارجه آمریکا در جلسه استماع مجلس سنای این کشور را قطع کرده و خواستار توقف حمایت واشنتگن از رژیم صهیونیستی شدند.

به گزارش سایت طلا ، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا امروز (سه‌شنبه) در مجلس سنای این کشور سخنرانی کرد؛ اما در همان چندین دقیقه ابتدایی، سخنان وی با فریادهای مردی قطع شد که خواستار «آتش‌بس فوری» و «نجات کودکان» غزه بود.

پس از آنکه نیروهای انتظامی حاضر در سنا، این مرد را از جلسه خارج کردند، گروهی دیگر از تظاهرکنندگان از جا بلند شده و دوباره سخنرانی بلینکن را قطع کردند. آن‌ها که دستان خود را به رنگ سرخ درآورده بودند، فریاد زدند: «از فلسطین تا مکزیک، تمام دیوارها باید جمع شوند». معترضان همچنین دستان خونی خود را بالا برده و شعار «بگذارید غزه زندگی کند» را فریاد زدند.

همچنین یک زن در این جلسه با قطع سخنرانی بلینکن گفت: هیچ‌کس در سنا حرفی از آتش‌بس نمی‌زند. ننگ بر همه شما باد! جهان خواستار آتش‌بس است و مردم آمریکا نمی‌خواهند از این جنگ وحشیانه حمایت کنند!

این زن ادامه داد: جنگ را متوقف کنید؛ همین حالا آتش‌بس را برقرار کنید. از کشتار وحشیانه مردم غزه به دست اسرائیل حمایت نکنید. آتش‌بس همین حالا؛ آتش‌بس همین‌حالا؛ آتش‌بس همین حالا.

در ادامه نیروهای پلیس حاضر در جلسه این زن را از جلسه خارج کردند و برای مدتی جلسه استماع سنا متوقف شد.

با این‌ وجود، بلینکن در ادامه سخنرانی خود همچنان از «آتش‌بس فوری و دائمی» سخنی به میان نیاورد و مانند قبل از امکان در نظر گرفتن «وقفه بشردوستانه» در حملات رژیم صهیونیستی سخن گفت.

او همچنین مجدداً بر «حق اسرائیل برای دفاع از خود» تاکید کرد؛ اما یادآور شد که رژیم صهیونیستی باید در خلال این «دفاع» از قوانین جنگی پیروی کرده و از کشتار غیرنظامیان خودداری کند.

کاخ سفید در روز دوشنبه با ادعای اینکه آتش‌بس تنها به حماس سود می‌رساند، مخالفت خود را با برقراری آتش‌بس در جنگ غزه اعلام کرد.

«جان کربی»، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید روز گذشته اعلام کرد که کشورش «در شرایط فعلی» آتش‌بس را «راه درستی» نمی‌داند.

در جلسه رأی‌گیری بر سر تصویب قطعنامه پیشنهادی مجمع‌عمومی سازمان ملل متحد برای «برقراری آتش‌بس بشردوستانه قطعی، پایدار و فوری» در غزه، کشورهای اتریش، مجارستان، جمهوری چک و ایالات متحده مخالفت کردند و انگلیس از شرکت در رأی‌گیری خودداری کرد.

ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس بدون اشاره به «آتش‌بس» در جنگ غزه، بر «حق اسرائیل برای دفاع از خود» تأکید کرد و «وقفه‌های مشخص» را به‌جای آتش‌بس دائمی پیشنهاد داد.

این در حالی است که سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز (سه‌شنبه) در واکنش به مخالفت برخی مقامات غربی با آتش‌بس در غزه گفت: همکاران ما در سازمان ملل بر لزوم برقراری آتش‌بس فوری بشردوستانه تأکید دارند.

حماس در ۱۵ مهر حمله گسترده‌ای را علیه مواضع رژیم صهیونیستی در غلاف غزه آغاز کرد. تل‌آویو در پاسخ به این عملیات - که به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، «طوفان الاقصی» نام گرفته - قتل‌عام مردم بی‌گناه فلسطین را آغاز کرده و از رسیدن غذا، دارو، سوخت و دیگر اقلام ضروری به ساکنان غزه جلوگیری می‌کند.

امروز هم در بیست‌وپنجمین روز جنگ، ارتش رژیم صهیونیستی به بمباران شدید نوار غزه ادامه داده و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم از آغاز مرحله سوم جنگ غزه سخن گفت.

مقاومت فلسطین اعلام کرد که برای سربازان اشغالگری که درصدد نفوذ به نوار غزه هستند، کمین‌هایی ایجاد کرده و در چندین منطقه با آنها درگیر شده است. همچنین حملات موشکی و خمپاره‌ای جبهه مقاومت به شهرهای اشغالی و مواضع صهیونیست‌ها ادامه دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد: تعداد شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به ۸۵۲۵ نفر افزایش یافته که از این میان، ۳۵۴۲ تن کودک و ۲۱۸۷ تن زن هستند. همچنین ۲۱ هزار و ۵۴۳ تن مجروح شده‌اند.

انتهای پیام

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد