اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

جنگ با دلار و طلا چه می‌کند؟

با توجه به سیگنال شبانه جنگ‌ زمینی غزه و رشد شبانه تتر انتظار کاهش قیمت دلار برای شروع معاملات روز جاری وجود ندارد، سقف شکنی انس طلا هم در این شرایط به کمک طلا آمده است.

به گزارش سایت طلا،جنگ در فلسطین تحرکات انس طلا را افزایش داده و اجازه استراحت به طلا نمی‌دهد. درحالی‌که انس جهانی طلا پس از دوبار حمله در ورود به کانال ۲۰۰۰ دلاری ناکام ماند و و از کانال ۱۹۹۰ دلاری عقب‌نشینی کرده بود، شب قبل با خبر حمله زمینی اسرائیل به غزه و قطع ارتباط مردم غزه با جهان، فنر قیمت طلای جهانی در واکنش به این خبر پرید و یک‌ حمله موفق به کانال ۲۰۰۰ دلاری انجام‌ داد.

با وجودی‌ که گزارش‌های اقتصادی خوب ایالات متحده و دست باز فدرال رزرو برای سیاست‌گذاری انتظارات از تشدید سیاست انقباضی توسط بانک مرکزی آمریکا را افزایش داده‌ - به نحوی که بازدهی اوراق قرضه به مقدار قابل توجهی رشد کرده‌ است - جنگ‌ نه تنها مانع کاهش طلا شد بلکه سوخت کافی حمله انس طلا به مقاومت مهم دو‌هزار دلاری را فراهم کرد.

در شرایطی که جنگ‌ ریسک‌های سرمایه‌گذاری را بالا برده معامله‌گران به سمت دارایی‌های امن پناه می‌برند و در چنین شرایطی طلا از دیرباز به عنوان دارایی امن در هنگام بالا رفتن ریسک‌ها تلقی شده که همزمان با رشد تنش‌ها و ریسک‌ها سرمایه‌گذاران را در آغوش می‌گیرد.

تتر در معاملات شبانه صعودی شد

از پانزدهم مهرماه، که حماس مواضع اسرائیل را مورد حمله قرار داد قیمت دلار تهران، نفت و طلای جهانی تحت تاثیر قرار گرفت. معامله‌گران دلار تهران نیز اخبار مربوط به جنگ در سرزمین‌های اشغالی را مورد توجه قرار داده و ارزیابی می‌کنند. در چنین شرایطی باتوجه به حمله دو طرفه نیروهای نزدیک به ایران و آمریکا به پایگاه‌های یکدیگر در تعطیلات پایان هفته و حمله زمینی اسرائیل به غزه قیمت تتر در معاملات روز جمعه افزایش یافت به نحوی که بالای مقاومت ۵۱ هزار و ۴۰۰ تومان تثبیت شد.

این روند پس از حمله زمینی تا ۵۲ هزار و ۲۰۰ تومان ادامه پیدا کرد و بعد به نیمه دوم کانال ۵۱ هزار تومانی برگشت. با توجه به سیگنال شبانه جنگ‌ زمینی غزه و رشد تتر انتظار می‌رود دلار در شروع معاملات روز جاری خود را بالای مقاومت ۵۱ هزار و ۴۰۰ تومان تثبیت کند.

حباب طلای آب‌شده منفی شد

حباب طلای آب‌شده در مقایسه با سکه ناچیز است و همین مسئله موجب رشد بیشتر طلای آب‌شده در مقایسه با سکه شده‌است. طلای آب‌شده با اهرم انس جهانی طلا و قیمت دلار می‌تازد و باتوجه به نرخ پایانی دلار تهران در معاملات پنجشنبه و قیمت پایان هفته انس طلا، حباب طلای آب شده منفی است.

در صورتی که دلار تهران در خلاف جهت حرکت انس حرکت نکند طلای آب‌شده در روز جاری می‌تواند در گام اول به مقاومت مهم ۱۰ میلیون و ۸۶۰ هزار تومان حمله کند و در صورت تثبیت بر فراز آن مقاومت ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هدف بعدی طلای آب‌شده خواهد بود.

احتیاط در بازار ارز کم شد

در روزهای پایانی هفته قبل حباب درهم روند نزولی گرفت. درهم خاستگاه معامله‌گران بنیادی ارز است و غالبا کاهش آن مانع از رشد دلار شده است ولی در روزهای پایانی هفته قبل حباب درهم کاهش قابل توجهی داشت اما دلار کاهشی نشد که نشان می‌دهد احتیاط در میان خریداران ارز کم شده‌ است و معامله‌گران علیرغم کاهش حباب درهم قیمت خرید را بالا برده‌اند.

نفت به داد بورس می‌رسد؟

در بورس تهران شرایط فرق می‌کند سرمایه‌های ریسک‌گریز در واکنش به افزایش ریسک‌ها در خاورمیانه سرمایه خود را از بورس خارج کرده و نظاره‌گر شده‌اند. چرا که درحالی‌که بازار سرمایه گرفتار ریسک‌های ژیوپلتیک شده‌ است علی‌رغم آمار خوب گزارشات ۶ ماهه، بازارگردان‌‌ها به اندازه کافی از سهام خود حمایت نمی‌کنند.

به عنوان مثال درحالی که گروه خودروسازی به عنوان لیدر سنتی بازار ارز شناخته می‌شود در دو روز پایانی هفته قبل میزان عرضه حقوقی از خرید پیشی گرفت که مورد توجه اهالی بازار هم در این محدوده حمایتی قرار گرفت.

به هر حال آنچه برای بازگشت بازار سرمایه ضروری است افزایش ارزش معاملات خرد است که به نظر می‌رسد در روز جاری به راحتی این برگشت امکان‌پذیر نباشد. هرچند قیمت جهانی نفت تحت تأثیر حمله زمینی اسرائیل به غزه افزایش پیدا کرده‌ است و شاخص کل همبستگی بالایی با شاخص گروه نفتی دارد ولی با توجه به افزایش ریسک‌های ژیوپلتیکی و شب پر‌تنش منطقه احتمال جو‌ منفی در شروع بازار وجود دارد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد