اونس طلا2313.34
مظنه14,756,000
18 گرم3,406,400
ارزش سکه33,245,268
قدیم (بهار)38,300,000
جدید (امامی)41,300,000
نیم23,700,000
ربع15,100,000

ادعای آمریکا درباره حمله به دو پایگاه مقاومت در سوریه

پنتاگون اعلام کرد که به دستور رئیس جمهور آمریکا، حملات تجاوزکارانه‌ای را علیه دو پایگاه متعلق به گروه‌های مقاومت در سوریه انجام داده‌ است.

به گزارش سایت طلا،«لوید آستین» ویزر دفاع آمریکا بامداد امروز (جمعه) اعلام کرد که نظامیان این کشور حملات تجاوزکارانه‌ای را علیه دو پایگاه متعلق به گروه‌های مقاومت در سوریه انجام داده‌اند.

آستین در بیانیه‌ای اظهار داشت: «به دستور رئیس‌جمهور [جو] بایدن، نیروهای آمریکایی حملاتی را به دو تأسیسات در شرق سوریه که توسط گروه‌های حامی ایران استفاده می‌شدند، انجام دادند».

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این حملات توسط جنگنده‌های «اف-۱۶» ارتش آمریکا انجام گرفته و اهداف آن نیز ذخایر تسلیحات و مهمات بودند.

پنتاگون مدعی است که این حملات تجاوزکارانه را در واکنش به عملیات‌های گروه‌های مقاومت علیه اشغالگری نظامیان آمریکایی در سوریه و عراق انجام داده است.

گروه‌های مقاومت در منطقه که با حضور نظامی آمریکا مخالفند از چند روز پیش بارها مواضع نیروهای آمریکایی در پایگاه الحریر در شمال عراق و پایگاه عین الاسد در غرب این کشور را هدف حملات پهپادی و راکتی قرار داده‌اند.گروه‌های مقاومت عراقی همچنین از چند روز پیش پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی را در سوریه نیز هدف قرار داده‌اند.

پایگاه التنف در شرق سوریه و پایگاه آمریکایی در میدان گازی کونیکو در شمال شرق سوریه از جمله مقرهایی است که طی این روزها از سوی مقاومت عراق هدف حمله پهپادی یا راکتی قرار گرفته است.

پیش از این، سازمان تروریستی «سنتکام» تایید کرد که در حملات پهپادی به پایگاه‌های آمریکا در سوریه و عراق، حداقل ۳۰ نظامی این کشور مجروح شده‌اند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد