اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

خبری مهم درباره دریافت شناسنامه مهاجران افغانستانی‌

وزیر کشور گفت: افغانستانی های مهاجر شناسنامه دریافت نمی کنند و برای آنها شناسه تعریف می‌شود.

به گزارش سایت طلا، وزیر کشور گفت: افغانستانی های مهاجر شناسنامه دریافت نمی کنند و برای آنها شناسه تعریف می‌شود.

احمد وحیدی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: موضوع مهاجرین در کشور ما یک موضوع قدیمی است و حاصل سیاست‌های استکبار در دوره‌های مختلف همچنین در زمان اتحاد جماهیر شوروی و آمریکایی‌ها است.

وی افزود: مردم مهاجر، مردم عزیز و شریفی هستند که به خاطر رانده شدن از امکانات خانه و زندگی‌شان به ایران آمده‌اند و مردم ایران هم با آغوش باز پذیرفته‌اند.

وزیر کشور گفت: این مهم مدنظر ویژه قرار گیرد که برخی تلاش دارند که با آمارهای غلط و گزارشات اشتباه، درگیری بین برادران افغانستانی و ایرانی در جایی که مهاجرین هستند ایجادکنند، این اقدام محکوم بوده و قابل قبول نیست چرا که افاغنه مهمانان ما هستند.

وزیر کشور تصریح کرد: برخی افراد آمارهایی نادرستی را اعلام می‌کنند و اینکه می‌گویند ما می‌خواهیم شناسنامه به مهاجرین بدهیم، این خبر صحت ندارد و بین شناسه با شناسنامه تفاوت وجود دارد.

وحیدی گفت: به تازگی اعلام شده که کشور قصد صدور شناسنامه برای مهاجران افغانستانی دارد در صورتیکه این مهم واقعیت ندارد و مانند قبل برای آنها شناسه صادر می‌شود.

وحیدی با اشاره به سیاست موجود درخصوص مهاجرین ادامه داد: مهاجر هستند و به محض اینکه وضع کشورشان مطلوب شود بایستی برگردند، آنان که غیرمجاز هستند باید برگردند و مهاجرین مجاز براساس چارچوب و اقتضائات هر استان در شوراهای مربوطه تصمیم‌گیری می‌شود باید در نقاط و اماکن و مشاغل ساماندهی شوند.

وی افزود: معدود شهرهایی هستند که نگرانی دارند که به آن توجه داریم و حدی که می‌توانند مهاجرین حضور داشته باشند که از سوی شوراهای استانی تعیین و اعلام می‌شود، در همان نقاط می‌توانند مهاجرین بمانند.

ثبت‌نام بیش از ۲۴ هزار نفر در انتخابات مجلس شورای اسلامی

وزیر کشور درخصوص آخرین آمار ثبت نام داوطلبین نمایندگی در دوازدهمین مجلس گفت: بیش از ۲۴ هزار نفر به صورت قطعی در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شرکت کردند.

وزیر کشور در خصوص ظرفیت شرکت واگن پارس اراک نیز گفت: در این سفر بازدیدی از این شرکت خواهیم داشت و حتماً سیاست قطعی ما استفاده حداکثری از ظرفیت داخل و بومی سازی سیستم قطار و مترو در دستور کار است که طبق مراحل و به تدریج صورت می‌گیرد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد