اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
گزارش آگهی

رمز تراست ولت را فراموش کردم | نحوه ریکاوری رمز کیف پول

تراست ولت با بیش از ۱۵ میلیون کاربر در سراسر جهان، یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال محسوب می‌شود.

تراست ولت با بیش از ۱۵ میلیون کاربر در سراسر جهان، یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال محسوب می‌شود. تراست ولت نوعی کیف پول غیرحضانتی است؛ به این منظور که کلیدهای خصوصی (Private Key) را در اختیار شخص کاربر قرار می‌دهد. علاوه‌بر این، پروتکل امنیتی کلید ۱۲ کلمه‌ای، در مواقع ضروری فراموشی رمز کیف پول، به کاربران برای بازگردانی کیف پول کمک می‌کند.

فراموشی رمز کیف پول ارز دیجیتال، ممکن است به هر دلیلی رخ دهد؛ به همین دلیل مهم است که از روش‌های بازیابی کیف پول تراست والت اطلاع داشته باشید. در ادامه این مطلب به افرادی که می‌گویند «رمز تراست والت را فراموش کردم، چه کنم» کمک می‌کنیم تا کیف پول تراست والت خود را بازیابی کنند.

آیا امکان بازیابی رمز عبور تراست وجود دارد؟

یکی از دغدغه‌های افرادی که می‌گویند رمز تراست والت را فراموش کردم، این است که آیا امکان بازیابی رمز عبور کیف پول وجود دارد یا خیر؟ در پاسخ به دغدغه این افراد باید گفت که متاسفانه در صورت فراموشی رمز کیف پول تراست والت، راهی برای بازیابی رمز عبور وجود نخواهد داشت. این موضوع به دلیل این اتفاق می‌افتد که Trust Wallet رمز عبور کاربران را ذخیره نمی‌کند و به کلیدهای خصوصی آن‌ها (12 کلمه تراست ولت) دسترسی ندارد. همچنین، هنگام ثبت نام در تراست والت، شماره تلفن یا ایمیلی از شما دریافت نمی‌کند که برای ریکاوری رمز کیف پول به کار بیاید.

با وجود این که امکان بازیابی رمز عبور تراست والت وجود ندارد، ولی نگران نباشید! با استفاده از عبارت بازیابی ۱۲کلمه‌ای (Secret Phrase) می‌توانید برای بازیابی کیف پول تراست والت اقدام کنید. با این کار به همه سرمایه ارزهای دیجیتال از ارز slp

گرفته تا سایر ارزهای ذخیره‌شده روی کیف پول دسترسی خواهید داشت. در ادامه روش بازیابی کیف پول تراست والت با استفاده از کلید خصوصی ۱۲کلمه‌ای را توضیح می‌دهیم.

بازیابی کیف پول تراست والت با استفاده از کلید خصوصی ۱۲ رقمی

زمانی که در تراست والت ثبت نام می‌کنید، در همان ابتدا یک عبارت ۱۲ کلمه‌‌ای به‌عنوان کلید خصوصی یا همان Secret Phrase دریافت می‌کنید. کاربران باید این عبارت ۱۲کلمه‌ای را در جایی امن و مطمئن نگهداری کنند؛ درصورتی‌که این عبارت را گم کنید هیچ راهی برای بازیابی کیف پول تراست والت وجود نخواهد داشت. زمانی که عبارت ۱۲ کلمه ای تراست والت به شما نمایش داده می‌شود، امکان Copy کردن آن نیز وجود دارد؛ پیشنهاد می‌کنیم که این عبارت امنیتی مهم را در فضای آنلاین نگهداری نکنید؛ بهتر است آن را روی کاغذ بنویسید و در مکانی امن قرار دهید. توجه داشته باشید که ترتیب این کلمات و نوع نگارش آن‌ها بسیار مهم است. باتوجه‌به قیمت ارزهای دیجیتال مختلف مانندقیمت ارز هارمونی و سایر رمزارزها، بی‌توجهی در نگهداری از این عبارت مهم اصلا منطقی نیست!

علت حساسیت بالا روی نگهداری کلید خصوصی ۱۲ کلمه ای تراست والت، این است که هر فردی با دسترسی داشتن به این کلمه می‌تواند وارد کیف پول شما شود. این دقیقا همان نکته‌ای است که می‌خواهیم از آن برای بازیابی کیف پول تراست والت کمک بگیریم. برای این کار کافی است در یک کیف پول تراست والت دیگر وارد بخش Setting شوید و از قسمت Wallets، روی علامت + بالای صفحه سمت راست کلیک کنید. در صفحه جدید به شما ۲ گزینه زیر نمایش داده می‌شود:

CREATE A NEW WALLET (ساختن یک کیف پول جدید)
I already have a wallet (من از قبل یک کیف پول دارم)

طبیعتا شما باید روی گزینه دوم کلیک کنید تا بازیابی کیف پول تراست والت انجام شود. بعد از کلیک روی این گزینه باید نوع کیف پول خود را از میان کیف پول چندکوینی (Multi-Coin Wallet) یا کیف پول تک‌کوینی براساس نوع کیف پول انتخاب کنید.

اگر در کیف پول خود ارزهای دیجیتال مختلفی را ذخیره کرده بودید، باید گزینه Multi-Coin Wallet انتخاب شود. در ادامه نام کیف پول (Name) و عبارت ۱۲کلمه‌ای (Phrase) را در کادرهای مربوطه وارد کنید و روی دکمه IMPORT ضربه بزنید تا بازیابی کیف پول تراست والت تکمیل شود. درصورتی‌که در کیف پول خود موجودی داشته باشید، به‌راحتی می‌توانید موجودی آن را مشاهده کنید و سرمایه خود را به کیف پول دلخواه خود انتقال دهید.

بازیابی کیف پول تراست والت با نصب مجدد کیف پول

یکی دیگر از روش‌هایی که برای بازیابی کیف پول تراست والت وجود دارد، دانلود تراست والت و نصب مجدد آن بعد از پاک کردن است. مراحل این روش با روش قبلی تفاوت چندانی ندارد؛ فقط برای بازیابی کیف پول تراست والت با نصب مجدد کیف پول باید ابتدا برنامه از روی گوشی حذف شود؛ سپس باید نسبت به دانلود تراست والت از Google Play یا App Store اقدام کنید.

بعد از دانلود تراست والت و نصب مجدد آن، با باز کردن برنامه گزینه‌های CREATE A NEW WALLET و I already have a wallet را مشاهده خواهید کرد. درست مانند روش قبل، گزینه I already have a wallet را انتخاب و باقی مراحل را عینا تکرار کنید. با وارد کردن عبارت ۱۲ کلمه‌ای می‌بینید که کیف پول تراست والت شما بازیابی می‌شود. در چنین شرایطی به‌راحتی می‌توانید ارزهای دیجیتال دلخواه خود را خریداری و در کیف پولتان ذخیره کنید.

آیا امکان تغییر رمز تراست والت وجود دارد؟

برای پاسخ به این سوال مهم باید گفت که اگر رمز تراست والت را گم نکرده باشید، امکان تغییر رمز تراست والت وجود دارد؛ درصورتی‌که به هر دلیل (سرقت یا گم شدن گوشی یا فراموشی رمز عبور) به پسورد کیف پول دسترسی نداشته باشید، امکان تغییر رمز تراست والت وجود ندارد. تنها روشی که به شما برای دسترسی به اطلاعات کیف پول کمک می‌کند، داشتن عبارت ۱۲کلمه‌ای تراست والت است. در ادامه روش‌های بازیابی و دسترسی به این عبارت مهم را به شما آموزش می‌دهیم.

روش دسترسی و بازیابی 12 کلمه تراست ولت

توجه داشته باشید که برای بازیابی ۱۲ کلمه تراست والت ابتدا باید وارد حساب کاربری کیف پول خود شوید؛ سپس در صفحه اصلی روی Setting کلیک کرده و در صفحه جدید روی Wallets کلیک کنید. روی ۳ نقطه مقابل نام کیف پول موردنظر خود ضربه بزنید و در ادامه گزینه Show Secret Phrase را انتخاب کنید. بعد از تایید موارد امنیتی و زدن تیک انتهای صفحه، بازیابی ۱۲ کلمه تراست والت با موفقیت انجام می‌شود و این عبارت را می‌بینید.

پیشنهاد می‌کنیم برای حفاظت از این عبارت کلیدی امنیتی، آن را روی چندین برگه بنویسید و در جاهای مختلف با ایمنی بالا نگهداری کنید. برخی از افراد این عبارت را در صندوق امانات بانک‌ها یا گاو صندوق‌های شخصی نگهداری می‌کنند.

با اتصال کیف پول به صرافی نوبیتکس معاملات خود را به‌آسانی انجام دهید

توجه داشته باشید که در صورت فراموشی رمز کیف پول، اگر Secret Phrase ولت خود را نیز گم کرده باشید هیچ راهی برای بازیابی کیف پول تراست والت شما وجود ندارد. در چنین شرایطی باید با سرمایه خود خداحافظی کنید؛ بنابراین توصیه می‌کنیم بلافاصله بعد از دانلود تراست والت و ساختن کیف پول، عبارت ۱۲ کلمه‌ای آن را در جایی امن نگهداری کنید.

در پایان به شما پیشنهاد می‌دهیم برای انجام معاملات خود از خدمات صرافی نوبیتکس بهره ببرید. نوبیتکس یکی از شناخته‌شده‌ترین صرافی‌های ایرانی ارز دیجیتال بوده که امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال مختلفی در آن فراهم شده است. برای اطلاعات بیشتر درباره خدمات نوبیتکس و ارزهای قابل‌معامله در این صرافی به سایت nobitex.ir سر بزنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد