اونس طلا2337.71
مظنه14,767,000
18 گرم3,408,900
ارزش سکه33,270,051
قدیم (بهار)37,500,000
جدید (امامی)40,400,000
نیم23,800,000
ربع14,450,000

رسانه آمریکایی: اسرائیل حمله زمینی به غزه را به تعویق انداخت

مقامات آمریکایی و صهیونیستی به وال استریت ژورنال اطلاع دادند که رژیم صهیونیستی موقتا با درخواست آمریکا مبنی بر استقرار سیستم ضدهوایی خود برای محافظت از نیروهای آمریکایی در منطقه پیش از حمله زمینی برنامه‌ریزی شده این رژیم به غزه موافقت کرده است.

به گزارش سایت طلا،پنتاگون قصد دارد تا سیستم‌های ضدهوایی برای نیروهای خود در عراق، سوریه، کویت، اردن، عربستان سعودی و امارات بفرستد تا از آن‌ها در برابر حملات حفاظت کند.

رسانه آمریکایی امروز (چهارشنبه) گزارش داده مقامات آمریکایی تاکنون توانسته‌اند رژیم صهیونیستی را قانع کنند که تا زمان استقرار این سیستم‌ها، به سراغ تهاجم به غزه نرود.

به گفته مقامات، رژیم صهیونیستی همچنین تلاش‌ها برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان در غزه و تلاش‌های دیپلماتیک در راستای آزادی اشخاصی که توسط حماس به اسارت گرفته شدند را در برنامه‌ریزی‌های خود در نظر گرفته است.

با این‌حال، امروز نشریه انگلیسی فایننشال تایمز گزارش داده واشنگتن بیم آن دارد که با آغاز حمله زمینی رژیم صهیونیستی به غزه، نیروهای مقاومت در منطقه به مواضع آمریکا در غرب آسیا حمله کنند.

پایگاه آمریکایی آکسیوس نیز به نقل از ۲ مقام رژیم صهیونیستی گزارش داد، این رژیم به دنبال به تاخیر انداختن اجرای حمله زمینی به نوار غزه برای چند روز دیگر است تا اجازه به اجرای مذاکرات بر سر آزاد کردن تعداد بالایی از اسرایی را که حماس در اختیار دارد، بدهد.

تصمیم پنتاگون برای استقرار تسلیحات دفاعی مضاعف در پایگاه‌های آمریکا در منطقه پس از آن اتفاق افتاده که با آغاز عملیات طوفان الاقصی از ۱۷ اکتبر، مواضع واشنگتن در این منطقه مکرراً مورد حمله واقع شده و ده‌ها نظامی آمریکایی مجروح شدند.

آمریکا می‌گوید تأخیر در حمله زمینی رژیم صهیونیستی به نوار غزه که به ادعای مقامات این رژیم با هدف ازبین‌بردن حماس انجام می‌شود، به دلیل اختلاف‌نظرهای موجود در تشکیلات نظامی رژیم صهیونیستی اتفاق افتاده است.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا اخیرا در پاسخ به این پرسش که آیا واشنگتن موجب به‌تعویق‌افتادن عملیات زمینی صهیونیست‌ها شده، گفت: «اسرائیلی‌ها خودشان در این باره تصمیم‌گیری می‌کنند».

انتهای پیام

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد