اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

محرک های اقتصادی موجب رشد نرخ طلا و نقره شدند

بازار طلا تمام توجه خود را معطوف آمار اقتصادی ضعیف در تمام جهان کرده و دور از انتظار نیست که بهای این فلز گرانبها همچنان روند صعودی را در پیش گیرد.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، بهای نقره نسبت به سی سال گذشته همچنان سیر صعودی را می پیماید.
نرخ طلا پس از اخبار ناامید کننده اشتغال ایالات متحده، به سطح پایداری رسید وگزارشات بانک مرکزی آمریکا، محرک بازار فلزات گرانبها شده و این بازارها سیر صعودی را در پیش گرفته اند.

براساس این گزارش، شاخص اشتغال آمریکا برای چهارمین ماه متوالی در ماه سپتامبر، سقوط کرد، که یکی از دلایل تحت فشار قرار گرفتن اقتصاد این منطقه و افت نرخ دلار بود.
اونگ یی لینگ، تحلیلگر بازار طلا در فیلیپین گفت: بازار طلا تمام توجه خود را معطوف آمار اقتصادی ضعیف در تمام جهان کرده و دور از انتظار نیست که بهای این فلز گرانبها همچنان روند صعودی را در پیش گیرد.

این گزارش حاکیست، ضعف مداوم دلار در ایالات متحده و رشد نرخ طلا، موجب شد تا ارزش دلار در برابر ین به پایین ترین سطح خود، نسبت به 15 سال گذشته برسد.
بهای طلا در هفته گذشته به رکورد 1364 دلار و 60 سنت در هر اونس رسید.
معاملات آتی طلا در بازار ایالات متحده برای تحویل فوری در ماه دسامبر با 0.7 درصد افزایش به 1354 دلار و 1 سنت در هر اونس رسید.
وانگ تائو، تحلیلگر رویترز اعلام کرد: این امکان وجود دارد که بهای طلا تا سطح 1367 دلار در هر اونس افزایش یابد و مجددا روند صعودی را طی کند.
خروجی طلا در چین، بزرگترین تولیدکننده طلا در جهان، به مقدار 11 درصد، به میزان 27.655 تن در ماه آگوست کاهش یافته است، در حالیکه در هشت ماه اول سال مجموع تولیدات طلای این کشور نسبت به سال قبل 8.85 درصد افزایش یافته است.

شایان ذکر است، یکی از تجار طلا در پکن گفت: تقاضای فیزیکی طلا در حال افزایش است، و لحظه به لحظه شاهد رشد سرمایه گذاریها و معاملات در این بازارها هستیم.
وی افزود: از طرفی افزایش نرخ یوان چین، میتواند موجب مهارشدن رشد نرخ طلا شود.

قابل توجه است، بانک مرکزی چین اعلام کرد، بهای یوان در برابر دلار به رکورد رسید.
ارزش نقره نسبت به سی سال گذشته به بالاترین سطح رسید و سطح 23 دلار و 65 سنت در هر اونس را به نام خود ثبت کرد. جالب توجه است که نرخ نقره در سال جاری 40 درصد و قیمت طلا 23 درصد رشد کرده است.
افزایش تقاضای فیزیکی نقره در چین برای کاربرد صنعتی و سرمایه گذاری باعث رشد نرخ این فلز گرانبها به بالاترین سطح نسبت به سی سال گذشته شد.




خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد