اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

هشدار آژانس امدادرسانی سازمان ملل به اتمام سوخت در غزه

آژانس امدادرسانی سازمان ملل متحد در غزه عنوان کرده است، تحت تاثیر کمبود شدید سوخت و تشدید عملیات هوایی رژیم صهیونیستی مجبور است فعالیت‌های امداد رسانی خود را تا عصر امروز چهارشنبه متوقف کند.

به گزارش سایت طلا، آژانس امداد رسانی آنروای سازمان ملل که در غزه فعالیت دارد، عنوان کرده که تحت تاثیر تشدید حملات رژیم صهیونیستی و کمبود سوخت شدید مجبور شده تا عصر روز چهارشنبه عملیات نجات و امداد خود را متوقف کند.

اظهارات این آژانس در حالی صورت گرفته است که حملات هوایی ۲۴ ساعت اخیر رژیم صهیونیستی به نوار محاصره شده غزه بیش از ۷۰۰ کشته برجای گذاشته است.

سی‌ان‌ان نوشته است که ذخایر حیاتی و سوخت مورد نیاز جهت تامین برق برای راه اندازی تجهیزات بیمارستانی به همراه آب و برق نانوایی‌ها درغزه در آستانه تمام شدن است. موضوعی که موجب شده دبیر کل سازمان ملل روز سه‌شنبه خواستار برقراری آتش بس فوری در غزه شود. با این حال اظهارات وی با تهدیدش از سوی مقامات رژِیم صهیونیستی مبنی بر استعفای وی همراه شد.

این در حالی است که پزشکان در بیمارستان‌هایی که در آستانه تعطیلی قرار دارند، بارها هشدار داده اند که تعداد زیادی از بیماران مجروح شده جدید در بمباران روزهای اخیر و همچنین نوزادان به اکسیژن نیاز دارند و اگر سوختی جهت تامین برق بیمارستان‌ها وارد غزه نشود، جان خود را از دست می‌دهند.

آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی در شبکه‌های اجتماعی نیز هشدار داده است که اگر سوخت مورد نیاز جهت تامین برق مورد نیاز برای فعالیت‌های خود را دریافت نکند، مجبور است کار امداد‌رسانی‌اش را متوقف سازد. طبق بررسی‌های انجام گرفته شده در حال حاضر غزه به ۱۶۰ هزار لیتر معادل ۴۲ هزار و ۲۶۷ گالن سوخت نیاز دارد.

گفته شده از ۲۰ کامیون ارسالی حامل کمک های بشردوستانه فقط ۸ کامیون وارد غزه شده اند و مشخص نیست که تکلیف 12 کامیون دیگر چه شده است.

طبق گزارشات سازمان بهداشت جهانی، از زمان آغاز حملات وحشیانه رژیم صهیونسیتی علیه غزه تنها طی دو هفته ۶ بیمارستان به دلیل کمبود سوخت جهت تامین برق مورد نیاز تجهیزات پزشکی تعطیل شده‌اند. طبق گزارشات این سازمان نزدیک به هزار بیمار نیازمند دیالیز و ۱۳۰ نوزاد نارس در بیمارستان ها وجود دارد که ادامه درمانشان بدون دریافت سوخت مورد نیاز برای تجهیزات پزشکی امکان پذیر نیست.

با این حال، نیروهای دفاعی رژیم صهیونیستی روز سه شنبه امکان ورود هر گونه سوخت به غزه را رد کردند. موضع‌گیری که کاملا خلاف موضع «ژنرال هرتزی هالیوی»رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی بود که پیش از این عنوان کرده بود اجازه نمی‌دهد سوخت مورد نیاز برای درمان غیرنظامیان تمام شود.

طبق اعلام وزارت بهداشت فلسطین، آمار جان باختگان ۲۴ ساعت گذشته در غزه بالاترین آمار منتشر شده از زمان حملات رژیم صهیونیستی علیه مواضع حماس در هفته‌های گذشته است. در بین جان باختگان شبانه روز گذشته ۳۰۵ کودک، ۱۷۳ زن و ۷۸ فرد مسن وجود داشتتند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد